هنوز یک هفته از شروع سال تحصیلی جنجالی ۱۴۰۰-۹۹ نگذشته است که یک حاشیه دیگر دوباره برای آموزش و پرورش بوجود آمده؛ حذف تصویر دختران از کتاب سوم ریاضی سوم دبستان چاپ سال ۹۹.

حذف تصویر دختران از کتاب درسی

به گزارش همشهری آنلاین، وزیر آموزش و پرورش در ۱۰ روز گذشته گرفتار جمع و جور کردن جنجال بازگشایی ناگهانی مدارس بوده است اما حالا باید به فکر یک حاشیه دیگر باشد؛ حذف تصویر دختران از کتاب ریاضی سوم دبستان!

تصاویر مقایسه‌ای از کتاب ریاضی سوم دبستان چاپ ۹۸ و ۹۹ از شب گذشته دست به دست می شود که نشان می دهد تصویر دختران از روی جلد کتاب حذف شده است. مراجعه به سایت "پایگاه کتاب‌های درسی" و بررسی تصویر جلد کتاب ها نشان می‌دهد که این موضوع صحت دارد.

نسیم بهاری تصویرگر جلد این کتاب در صفحه اینستاگرام خود مدعی شده است: «این طرح را چند سال پیش برای کتاب ریاضی سوم دبستان کشیده بودم. طرح اصلی هم کلی ممیزی (سانسور) خورد و اجازه ندادند یکی از دخترها بالای درخت باشد! در طرح اولیه جلد کتاب ریاضی سوم دبستان نیز مقام‌های وزارت آموزش و پرورش حتی جایی گفته بودند که انگار یکی از دخترهای روی جلد در حال رفتن به سمت یکی از پسرهاست که او را بغل کند، پس "طرح را اصلاح کنید".»

گفتنی است در سال های گذشته نیز تغییرات در کتاب های درسی جنجالی شده بودند، از جمله حذف سرگذشت پادشاهان از کتاب های تاریخ و یا چند شعر از شعرای معاصر از کتاب‌های ادبیات. و البته هیچ کدام به بازگشت به قبل منجر نشدند.

کد خبر 548056

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    78 12
    حذف قرآن و به جای آن گذاشتن گلدان، من بعید میدونم کسی که حذف میکنه آدم بی غرضی باشه و هم با عکس دختران مشکل داشته باشه و هم با عکس قرآن
    • بی نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      7 11
      برو بابا کی میگه جای قران گلدون گذاشتن
  • شهریار IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    96 12
    ممنونیم که اینقدر به فکر روح و روان مردم هستید؟!
  • ناشناس IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    16 1
    اصل ولکردن فرع چسبیدن