معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تجربه بازگشایی مدارس کشورهای غربی گفت: در مناطق سفید این امکان را داشتیم که بدون حفظ فاصله اجتماعی و ماسک مدارس را دایر کنیم اما در آن مناطق هم گروه‌بندی‌ها را انجام دادیم.

مدرسه-كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رضوان حکیم‌زاده امروز در مصاحبه با برنامه «صبح و گفتگو» با بیان این که پروتکل‌های بهداشتی اجرایی برای مقابله با کرونا در مدارس کشور ما سختگیرانه‌تر از سایر کشورها است، افزود: ما در مناطق سفید این امکان را داشتیم که دانش‌آموزان بدون حفظ فاصله فیزیکی و بدون ماسک در مدارس حاضر شوند ولی در آن مناطق هم گروه‌بندی‌ها را انجام دادیم.

او گفت: بر اساس گزارش‌های جهانی و پژوهش‌های صورت‌گرفته، دور ماندن دانش‌آموزان از مدرسه به مدت طولانی آسیب روانی به آن‌ها وارد می‌کند و موجب انزوای اجتماعی و تاثیر منفی در رشد مهارت‌های اجتماعی آنان می‌شود.

حکیم‌زاده این مسئله را برای کلاس اول ابتدایی که دانش آموزان برای نخستن بار دنیای مدرسه را تجربه می‌کنند، از اهمیت بالاتری برخوردار دانست و تصریح کرد: دانش‌آموزان ابتدایی حتما باید با معلمان ارتباط نزدیک برقرار کنند تا تصوری از دنیای مدرسه و یادگیری داشته باشند.

وی همچنین به عدالت آموزشی بعنوان یکی از دستاوردهای حضور در مدرسه اشاره کرد و گفت: بر این اساس آموزش و پرورش مدل ترکیبی را به کار گرفت به شکلی که آموزش‌ها نیمی حضوری و نیمی مجازی باشد.

به گفته حکیم‌زاده سختگیرانه‌ترین پروتکل‌های بهداشتی باید در مدارس اعمال شود و دانش آموزان در گروه‌هایی با حفظ فاصله اجتماعی دسته‌بندی شوند و قسمتی از آموزش را در مدارس بگذرانند.

وی با اشاره به مدل ترکیبی مدارس در شهر تهران گفت: همکاران ما در مدرسه حضور دارند و به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم اجازه دهند دانش‌آموزان در ساعت‌های کوتاه درنظرگرفته‌شده در مدرسه حاضر شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما نمی‌دانیم کرونا تا چه زمانی با ما خواهد بود اما این را می‌دانیم که بچه‌ها باید زندگی کردن را فرا گیرند و البته باید این نکته را به یاد داشته باشیم که کودکان از محیطی کاملا قرنطینه خارج نمی‌شوند. تقاضا می‌کنیم خانواده‌ها اجازه دهند بچه‌ها در مدارس حضور پیدا کرده و زندگی کردن در شرایط دشوار را تجربه کنند. الان در همه کشورها علی رغم خطرات کرونا، تصمیم به بازگشایی مدارس گرفته‌اند.

کد خبر 547874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    10 0
    خودش بچش رو تو ده تا سوراخ نگه داشته . ولی مردم را به ریسک تشویق میکند . لعنت بر آدم دورو و ریاکار