وزیر امور خارجه عربستان با طرح ادعای تکراری علیه کشورمان گفت: اقدامات ایران خطرناکترین تهدید برای کشورهای عربی است.

فیصل بن فرحان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان امروز چهارشنبه ۱۹ شهریور در صد و پنجاه و چهارمین نشست عادی اتحادیه عرب که در سطح وزرای خارجه برگزار شد گفت: از کشورهای عربی می خواهیم که به طور جدی در مقابل تمام دخالت های خارجی در امور داخلی کشورهای عربی بایستند و اجازه ندهند که سرزمین هایشان به میدانی برای اجرای پروژه های دیگران و گسترش سلطه و نفوذ آن ها تبدیل شوند. 

وی تاکید کرد که جهان عرب در شرایط امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بسیار حساس و پیچیده ای به سر می برد و این مساله نیازمند همکاری های مشترک عربی است.

فیصل بن فرحان در ادامه مدعی شد: خطرناک ترین تهدیدی که کشورهای عربی با آن مواجه هستند رفتارهای ایران است.

وزیر امور خارجه سعودی مدعی شد: ایران با تهدید امنیت و ثبات کشورهای عربی قوانین و معاهدات بین المللی را نقض کرده است و علاوه بر دخالت در امور داخلی کشورهای عربی از شبه نظامیان مسلح حمایت می کند. 

وی تاکید کرد: از جامعه بین المللی می خواهیم که برای توقف حملات موشکی و پهپادی حوثی های یمن که مورد حمایت ایران هستند، تلاش بیشتری انجام دهند.

 این ادعاها در حالی مطرح می شود که جمهوری اسلامی ایران بارها دست دوستی به سوی کشورهای عربی به ویژه عربستان دراز کرده است اما دولت سعودی که به وعده‌های آمریکا دل خوش کرده است هیچ گاه حاضر به مذاکره جدی برای حل مشکلات و اختلافات منطقه‌ای نبوده است. 

کد خبر 547849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    41 8
    آنها که از خانه پدری دور افتاده اند به نقشه ایران در چند صد سال پیش نگاه کنند
  • احمدعلیزاده IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    63 22
    این تازیان را بیش این رو ندین اینها همون گاوهای شیرده ترامپ ملعون هستند
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    68 26
    باید توجه داشت که این سعودی ها در تشک آمریکایی ها خودشان را زدند به خواب ،خوابی که برای آمریکا خیلی سودمنده،باید مردم این کشور آنها را بیدار کنند،انشاالله.
  • Reza IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    52 26
    متاسفانه ایران سیاست مبهم و عجیبی توی منطقه خاورمیانه داره و موفق نشده اعتماد کشورهای اسلامی و عربی رو جلب کنه.بخاطر همینه که اونها جذب اسرائیل و آمریکا شدن.
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    34 44
    سلام وزيرامورخارجه عربستان. واقعا ماراشاد نمود. كاملا حرف پخته ودرستي زده. جرا كه كسي كه مثلا بستنى نخورده ونه ديده. چطورميتونه بستني بخره. راهش اينكه چيزي نگه وهرچيزي دادن بخوره وبه كسى چيزي نگه. ايران هنوز حركت انچناني انساني نكرده خيلي جزئيه. عم يتسائلون عن النبئ العظيم الذي فيهي مختلفون. صدق الله. على مشيت ن عظيم
  • باسلام IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    34 23
    مسئولان ع بستان مثل همیشه خودشان رابه خواب زده اند شما از طرف اربابانشان به گاو شیر ده معرفی شده اند باید ایران راتهدید بخوانند چون امام خمینی فرمودند شما نمی‌خواهید آقای خودتان باشید اینها نمی‌خواهند دوست دارند همان گاو باشند و بمانند
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    40 24
    یک روزی یک سیلی آبدار ازایران میخوره که نتونه بلند چه شما ببخشید غلط اضافه کرده
  • سیاوش تاجیک PL ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    58 25
    عربستان بایدبداندوقتی به ناامنی دامن میزند خودش بیشترازیکساعت دوام نیاورده نابودخواهدشدهمه میدانندکه اینها طبل توخالی هستندودرمقابل ایران قدرتمندپشه ای بیش نیستند.
  • شهرام IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    56 23
    از ۴ تا پهباد ترسیدن روشدن نمیشه بگن توان مقابله با یمن نداریم اسم ایران میگیرند
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    49 24
    نتیجه حمایت از حوثی ها این شد که امارات با اسرائیل متحد شد . حالا ما تو لبنان بیخ گوش آنها هستیم . آنها در امارات بیخ گوش ما هستند . فقط فرقش اینه که آنها یک متحد پولدار و قوی دارند ما در لبنان آدم آویزان داریم .
  • 4669666312 IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    34 26
    تعجبم چرا ما داریم التماس عربستان میکنیم میشود بزور چیزی را از کسی گرفت ولی نمیشود بزور بهش تحمیل کرد عربستان کشور زروزوروتزویر است متکبر به ثروت و گاویست شیرده ولی شیرش مخصوص آمریکا و اسرائیل است نه ما عزت و شرف و قدرت ما اجلی تر از این است که ما التماس کنیم و او بگوید ایران تهدید است قل یا ایها الکافرون لا اعبد ما تعبدون دین آنها اسلام آمریکایی برای خودشان واسلام ناب محمدی مال خودمان بشرط اینکه این همه دزدی و فساد و اختلاس و رانت خواری و حکومت خانوادگی ایلخانی حاج ایلخانی نباشد عربستان عددی نیست یک تار موی سردار سلیمانی عزیز باهمه دنیا معاوضه نمیشود آقای ظریف دراین مورد ظریفتر عمل کند
  • سیف الله ریحانیان IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    37 15
    بهتر است نگذاریم صهیونیست اعراب را بگیرند . چون مثل ترامپ و صهیونیسم حیله گرند .
  • علی IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    15 26
    یکی از اشتباهات همین دست. دراز کردنهای ایران هست اگر واقعا عربستان بوسیله داعش پیروز میدان بود دست دراز میکرد به طرف ایران یا دست به خیانت میزد دوم کشور ایران دست بالا را داره همه میدانیم امریکا برای پول عربها و بقول رهبر گاو شیرده هستن کمکی ناچیزی بر میداره برایشان خود عربها اینو میدونن و غلطی کردن درش گیر کردن بنظر صبر تا امریکا خوب بدوشه اون موقع خودشان راه عوض میکنند
  • نجیب IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    14 22
    به وقتش امریکا جواب عربستانا میده اخرش باید ما ایرانیا بریم کمکش مثل عراق فعلی
  • محمدحسین IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    24 17
    با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما عرض میکنم خواهش میکنم از این پس این جمله را کلا"فراموش و نیز از گفتن آن بپرهیزید که ما دست دوستی به عربستان داده ایم و آنها قبول نمیکنن، آن جانوارها در حدی نیستن که ما دست دوستی به روی آنها دراز کنیم.با تشکر فراوان.یاعلی
  • احمدی IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    28 12
    آل سعود خائن به اسلام وجهان اسلام گاو شیرده بی غیرت وبی عرضه
  • NL ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    22 8
    عجب ادعایی .دوست فقط شما