پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۳
۰ نفر

حسین قدیانی: همان‌طور که خودتان مستحضر هستید ما الیوم با مشکل کمبود برق مواجه هستیم و وزارت نیرو گفته اصناف باید تا ساعت 8:30 کرکره‌ها را پایین بکشند.

در زیر راه‌های بهتری برای صرفه‌جویی در مصرف برق پیشنهاد می‌شود.

1 - مهندس علی‌آبادی به میشل پلاتینی نامه‌ای نوشته و از نامبرده بخواهد که بازی‌های جام ملت‌های اروپا را از ساعات پایانی شب به وقت دیگری – ترجیحاً صبح زود – موکول نماید تا پخش مستقیم این بازی‌ها در پیک مصرف نباشد. البته در پایان نامه ایشان نوشته شود که این اقدام در راستای شعار انقلابی «استقلال، پیروزی، جمهوری اسلامی» است؟

2 - دکتر الهام از مردم بخواهد بعد از نماز مغرب و عشا هرگونه فعالیتی را تعطیل و به رختخواب رفته، بخوابند؛ و از بافتن دروغ 13 بپرهیزند. وی افزود: بعد از ساعت 8:30 مردم نباید حتی در سمت‌هایی که شغل محسوب نمی‌شوند اشتغال داشته باشند.

3 - یک راه این است که مثل بنزین سهمیه برق پولدارها نیز قطع شود.

4 - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هنرمندان بخواهد مثل دوران گذشته وقتی شب‌ها خواستند رمانی، شعری، چیزی بنویسند، از شمع برای نوردهی استفاده کنند والا به اثرش مجوز چاپ ندهند.

5 - می‌توان کسانی را که به جای لامپ کم مصرف از سایر وسایل نورزا استفاده می‌کنند، به عنوان مفسد اقتصادی به جامعه معرفی کرد و کمبود برق را گردن آنها انداخت.

6 - یکی از بهترین راه‌ها این است که در این زمینه نیز یک بانک خصوصی، دانش‌جعفری، مطبوعات و بدبختی‌های جهانی را عامل اصلی کمبود برق معرفی کنیم: البته برای نوآوری، طهماسب مظاهری هم مقصر خوبی به نظر می‌رسد، به شرط اینکه نگوید با روزنامه همشهری عصر مصاحبه نکرده‌ام!

7 - ادیسون کاش برق را اختراع نمی‌کرد تا ما از اساس به چنین مشکلاتی برنمی‌خوردیم.

کد خبر 54723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز