جلسه رونمایی از کتاب «کار همچون زندگی» و گفت‌وگو با مترجم اثر از سوی موسسه سروش مولانا مجازی برگزار می‌شود.

کار همچون زندگی

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ نشست رونمایی از کتاب «کار همچون زندگی» نوشته «تامس مور» برگزار می‌شود. این کتاب را «محمدرضا سلامت» ترجمه کرده و انتشارات فرهنگ نشر نو با مقدمه‌ای از مصطفی ملکیان آن را منتشر کرده است. در این نشست که به صورت آنلاین در صفحه اینستاگرام و آپارات موسسه سروش مولانا برگزار می‌شود، دکتر علی صاحبی؛ 

روانشناس و مربی ارشد مؤسسه ‌بین‌المللی ویلیام گلاسر با مترجم گفت‌وگو خواهد کرد. 

محمد رضا سلامت  دارای مدرک کارشناسی ارشد در فلسفه غرب از دانشگاه نیویورک آمریکا (New School) است. او مدتی به عنوان دیپلمات در نمایندگی‌های ایران در آنکارا و نیویورک  فعالیت کرده و به عنوان مذاکره کننده از سوی ایران، در اجلاس بین‌المللی در موضوعات محیط زیست و توسعه پایدار ماموریت داشته، او اکنون سردبیر فصلنامه علمی سازمان ملل در زمینه توسعه پایدار است.

تامس مور سال‌ها در زمینه‌های دین‌شناسی و روان‌شناسی در دانشگاه‌های آمریکا تدریس کرده و معتقد است که «کار» و «زندگی» دو مؤلفهٔ جدانشدنی در حیات هر انسان است؛ یعنی زندگی ‌کردن همان کار کردن است و کار کردن همان زندگی کردن. شخصیت آدمی بر اثرِ کار یا کارهایی که می‌کند، در طول زندگی شکل می‌گیرد و شخص به انسانی بی‌همتا بدل می‌شود. اما اشخاص بسیاری با غفلت از این واقعیت کار را به «شغل» یا «حرفه» فرو می‌کاهند و از این‌رو، بین کار و زندگی جدایی می‌افکنند.

از نظر مور، کار و زندگی دو روی یک سکه‌اند و به همین دلیل باید «کار همچون زندگی» تلقی شود. به بیان دیگر، باید کار را زندگی کرد و این خود هنری ممتاز است.

علاقه‌مندان برای دیدن این نشست روز سه‌شنبه ۱۸ شهریورماه، ساعت ۲۱ به صفحه اینستاگرام و آپارات سروش مولانا مراجعه کنند.

کد خبر 547192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha