آبتین عبادی و یاسر معصومی از اعضای هیات علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه اراک امسال از سوی فدراسیون سرآمدان علمی ایران به عنوان دانشمندان برتر کشور معرفی شدند.

دانشگاه اراک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هر سال ۱۰۰ نفر به دلیل فعالیت‌های علمی و پژوهشی از سوی فدراسیون سرآمدان علمی ایران به عنوان دانشمندان برتر کشور معرفی می‌شوند. دانشگاه اراک بین هزار تا ۱۵۰۰ دانشگاه برتر جهان و حدود ۳۵ هزار موسسه دانشگاهی در ۹۳ کشور دنیا قرار دارد که یک هزار و ۵۰۰ دانشگاه از مجموع این موسسه‌ها وارد رتبه بندی پایگاه رتبه بندی تایمز قرار می‌گیرند.

این دانشگاه سال گذشته وارد این رتبه بندی شد و با ارزیابی‌های انجام شده جزو یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ دانشگاه جهان قرار گرفته و در بین ۴۷ دانشگاه برتر کشور رتبه بیست و هشتم را به خود اختصاص داده‌است.

دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر، الزهرا، خواجه نصیرالدین طوسی، علوم پزشکی کرمان، علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه یاسوج، علوم پزشکی تبریز، دانشگاه محقق اردبیلی از جمله ۴۷ دانشگاه ایرانی هستند که در رتبه بندی تایمز حضور یافته و رتبه‌هایی را به خود اختصاص داده‌اند.

پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین‌المللی است که از سال ۲۰۰۴ مراکز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار داده‌است.

دانشگاه اراک با کسب این رتبه در کنار دانشگاه‌های بزرگ کشور از جمله دانشگاه اصفهان، دانشگاه خوارزمی، الزهرا و دانشگاه همدان قرار گرفته‌ و رتبه نخست را در استان مرکزی و منطقه چهار کشور کسب کرده‌است.

کد خبر 547065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha