تفاهم‌نامه پروژه‌های شهر هوشمند با هدف انجام اقدامات موثر در ایجاد شهر الکترونیک در شمال تهران، بین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و شهرداری منطقه یک امضا شد.

حمید موسوی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران در جلسه‌ای که به منظور امضای تفاهم‌نامه پروژه‌های شهر هوشمند با حضور محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران برگزار شد، در برشمردن پروژه‌های اولویت‌دار جهت هوشمندسازی در سطح منطقه یک، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده بر روی مراکز گردشگری شمال تهران، بوستان نیاوران به عنوان یکی از بوستان‌های فرامنطقه‌ای، گزینه مناسبی برای انجام پروژه‌های هوشمندسازی به عنوان پایلوت در گام نخست، شناسایی و به ستاد هوشمندسازی تهران معرفی شده است.

وی گفت: هوشمندسازی بوستان نیاوران در موضوعات مختلف از پارکینگ، روشنایی و آبیاری گرفته تا تفریحاتی که می‌توان در این بوستان تعریف کرد، از پروژه‌های دارای اولویت در منطقه یک است.

شهردار منطقه یک تهران افزود: موزه پروفسور حسابی نیز با توجه به موقعیت و میزان رفت‌وآمدهای داخلی و بین‌المللی که آن جا اتفاق میافتد، می‌تواند نمونه موفقی از تحقق دانش‌محوری با بهره‌گیری از استارت‌آپ‌ها باشد.

موسوی اظهار داشت: مرکز نوآوری و فناوری شهر هوشمند در موزه دکتر حسابی، بستر مناسبی برای استفاده از مجموعه‌های نوآور و خلاق در جهت هوشمندسازی فرآیندها و ابزارهای موجود برای رفع مشکلات و معضلات شهری خواهد بود تا با حمایت از شکل‌گیری ایده‌های نو، شاهد ارائه خدمات بهتر و کیفی‌تری به شهروندان باشیم.

موسوی خاطرنشان کرد: استفاده از آب‌های خاکستری در برج‌های شمال تهران و بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر در جهت به حداقل رساندن هزینه‌های مدیریت شهر، عرصه‌های دیگری است که در آن می‌توان از هوشمندسازی بهره برد.

کد خبر 547036
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    1 0
    علاوه بر آبهاي خاكستري مي توان آب باران را نيز براي آبياري برجها و ادارات جمع آوري كرده و مورد استفاده قرار داد