سی ان ان روز یکشنبه به نقل از کتاب مایکل کوهن وکیل پیشین دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور نوشت که موکلش پیش از دستیابی به قدرت، فرد رنگین پوستی مانند باراک اوباما رئیس جمهوری وقت را برای تحقیر او به کار گرفته بوده است.

ترامپ

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،  شبکه سی ان ان خبر داد؛ کوهن که به اتهام ارتکاب چند جرم فدرال زندانی شده،  در کتاب بی وفایی: خاطرات، به نام این مرد اشاره نکرده که بنابر ادعایش، برای ایفای نقش اوباما استخدام شده بود و تاریخ دقیقی نیز برای این رخداد ذکر نکرده، اما تصویری از ترامپ در پشت میز روبه روی سیاهپوستی چاپ کرده که کت و شلواری با پرچم ایالات متحده روی یقه آن دیده می شود.

سی ان ان که به نسخه ای از این کتاب پیش از انتشار در روز سه شنبه دست یافته، افزوده است: در این تصویر روی میز ترامپ ۲ جلد کتاب دیده می شود که نام اوباما با حروف درشت روی جلد یکی از آنها دیده می شود.

ترامپ پیش از دستیابی به این مقام، آشکارا در باره محل واقعی تولد اوباما ابراز شک و تردید می کرد و در جمع های خصوصی، او را نامزد منچوریایی (منطقه ای در شمال شرقی قاره آسیا) لقب داده بود.

کوهن در کتاب خود نوشته است: احساسات منفی ترامپ به اوباما به اندازه ای بود که مردی شبیه اوباما را برای حضور در یک فیلم ویدیویی استخدام کرده بود و پس از تحقیر نمادین نخستین رئیس جمهوری سیاهپوست آمریکا، آن فرد را اخراج کرد.

 وکیل شخصی پیشین ترامپ که عضو حلقه داخلی نزدیکان او بوده و به کارچاق کنی برای ترامپ اذعان کرده، او را متقلب، دروغگو، حقه باز، زورگو، نژادپرست، متجاوز و و فریبکار توصیف کرده که از مقام و منصب ریاست جمهوری اختصاصا برای دستیابی به سود مالی شخصی خود، استفاده می کند.

هر چند به گفته دادستان های فدرال و براساس اعتراف های شخصی کوهن، خود او نیز دروغگو و متقلب بوده که در سال ۲۰۱۸ به ارتکاب ۹ فقره جرم فدرال شامل فرار مالیاتی، دروغگویی به کنگره و تخلفات مالی در ستاد انتخاباتی ترامپ اعتراف کرده که به گفته خودش و تائید دادستان های پرونده، به دستور ترامپ برای کمک به پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ رخ داده است.

کوهن پیش از این نیز رییس پیشین خود را استاد فریبکاری دانسته و گفته «او نیز مانند من در مورد جرایم رخ داده، شریک بوده و گناهکار است و باید به زندان برود».

 کوهن روز شنبه نیز به سی ان ان گفته بود که ترامپ برای ماندن در کاخ سفید، به هر کاری مانند آغاز جنگ یا دستکاری در صندوق های رای گیری، دست می‌زند.  

کد خبر 546906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha