مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش از توزیع سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی در مراکز اپراتورها خبر داد.

سیم‌کارت شاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمود حبیبی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره توزیع سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی گفت: فرایند تولید سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی آغاز شده و اپراتورها پای ‌کار آمدند و مکلف شدند که سیم‌کارتی به نام سیم‌کارت شاد را برای استفاده ایمن در فضای مجازی ارائه دهند تا از این طریق دل‌نگرانی‌های خانواده‌ها هم کاسته شود.

وی درباره نقش اپراتورها توضیح داد: همکاران ما در حوزه اپراتورها برنامه‌ریزی کرده‌اند و با جلسات متعددی که گذاشته‌ شده و فرآیندی که طی شده، به‌ زودی ارائه سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی را شاهد خواهیم بود.

حبیبی با بیان این‌که سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی تنها به فضاهای مورد تایید وزارت آموزش‌وپرورش دسترسی خواهند داشت، گفت:‌ این سیم‌کارت خاص استفاده کودکان و نوجوانان در فضای مجازی خواهد بود. قاعدتاً این سیم‌کارت‌ها آن دسته از مخاطراتی را که شامل استفاده کنترل‌نشده از فضای مجازی است، نخواهند داشت. قرار است ما در خصوص این سیم‌کارت‌ها به‌صورت White list عمل کنیم که دانش‌آموزان بتوانند به فضاهایی که مورد تایید است دسترسی داشته باشند.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: تلاش ما این است که دانش‌آموزان به محتواهای نامناسب دسترسی پیدا نکنند،‌ همچنین سیاست‌هایی که وزارت آموزش‌وپرورش در نظر دارد، روی این سیم‌کارت‌ها اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که هیچ محدودیت سنی برای دریافت سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی وجود ندارد، توضیح داد: دانش‌آموزان می‌توانند با نام و مشخصات خودشان سیم‌کارت را خریداری کنند. ظاهراً آن‌طور که اعلام شده، وزارت ارتباطات محدودیت زیر ۱۸ سال برای دریافت سیم‌کارت را برداشته‌ تا همه دانش‌آموزان از آن استفاده کنند.

به گفته حبیبی، سیم‌کارت شاد مانند سایر سیم‌کارت‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد و قابل شارژ توسط دانش‌آموزان است.
 

کد خبر 546728

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha