یک فوریت طرح اصلاح رویه‌ها و فرآیندهای حاکم در نحوه انجام فعالیت‌های خدمات شهری و نحوه حمایت از خانواده‌های متوفیان در شورای شهر تهران به تصویب رسید.

شورای شهر تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صبح امروز یکشنبه ۱۶ شهریور ماه، یک فوریت طرح اصلاح رویه‌ها و فرآیندهای حاکم در نحوه انجام فعالیت‌های خدمات شهری و نحوه حمایت از خانواده‌های متوفیان روی میز بررسی شورای شهر تهران قرار گرفت و احمد مسجد جامعی به عنوان پیشنهاد دهنده این لایحه در دفاع از آن، گفت: متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهد بروز سوانحی که منجر به مجروح یا کشته شدن کارگران خدمات شهری شده هستیم.

وی با بیان این که حوادث اخیر سبب از بین رفتن جان کارگران شده است، گفت: بر اساس این طرح، شهرداری تهران ظرف سه ماه موظف است که لایحه‌ای ارائه کند تا با یک کار کارشناسی بر نحوه وقوع سوانح، موجب اصلاح رویه‌ها شود.

وی با بیان اینکه ما برای همه اصناف «خانه» ساختیم اما برای پاکبانان، رانندگان تاکسی و شرکت واحد اتوبوسرانی خانه‌ای نداریم؛ گفت: چرا ما خانه پاکبان به مانند خانه نویسندگان نداریم که لازم است در این طرح علاوه بر اصلاح رویه‌های حاکم بر نحوه انجام فعالیت‌های خدمات شهری، در مورد ارائه خدمات فرهنگی نیز چاره‌اندیشی شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران بدون اعلام نظر موافق یا مخالف، یک فوریت طرح اصلاح رویه‌ها و فرآیندهای حاکم در نحوه انجام فعالیت‌های خدمات شهری و نحوه حمایت از خانواده‌های متوفیان را به تصویب رساندند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین جزئیات یک فوریت طرح هوشمندسازی یارانه‌های شهرداری تهران را روی میز بررسی خود قرار دادند و بهاره آروین به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح در دفاع از یک فوریت آن، گفت: ما در شهرداری تهران یارانه‌های مختلفی را در حوزه حمل و نقل، فرهنگی و هنری و غیره ارائه می‌کنیم که اقدامی شایسته است. اما لزوما این یارانه‌ها به دست افراد نیازمند نمی‌رسد و منابع دچار هدررفت می‌شوند.

وی با بیان این که می‌توانیم از طریق سامانه «تهران من» یارانه‌ها را هوشمندسازی کنیم، تصریح کرد: از سوی دیگر ما بین افرادی که هر روز از مترو استفاده می‌کنند با افرادی که سالی یک بار از آن استفاده می‌کنند تفاوتی قائل نیستیم و برای افراد فعال در حوزه شهری که مدام با تماس با سامانه ۱۳۷ مشارکت فعالی در اداره شهر دارند به یک نحو برخورد می‌کنیم؛ در حالی که می‌توان با هوشمندسازی یارانه‌ها به این افراد کمک کرد.

آروین افزود: البته ما فقط در این طرح شاخص‌ها و اصول را مشخص می‌کنیم و شهرداری باید در قالب یک لایحه هوشمندسازی یارانه‌ها را مشخص کند.

وی افزود: این طرح با قید یک فوریت ارائه شده تا بتوانیم در تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ به شهرداری تهران این مهم را مورد توجه قرار دهیم.

در نهایت، اعضای شورای اسلامی شهر تهران بدون اعلام نظر موافق یا مخالف به یک فوریت طرح هوشمندسازی یارانه‌ها رای مثبت دادند.

بر طبق این گزارش، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در تصمیمی دیگر و با رأی خود در سمت‌های خود در کمیسیون‌های تخصصی ابقا شدند.

کد خبر 546697
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha