مجهز کردن تاکسی‌ها به دستگاه کارتخوان و تاکسی‌متر در اولویت سازمان تاکسیرانی شیراز قرار گرفته و زمینه کار با برگزاری یک مناقصه فراهم می‌شود.

کارت‌خوان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، از سال ۹۸ مقرر شده بود تا پایان سال ۹۹ طبق قرارداد با سازمان اطلاعات و فناوری دستگاه تاکسی‌متر به ناوگان تاکسیرانی شیراز تحویل داده شود، اما به گفته مسعود حسن‌شاهی، رئیس سازمان تاکسیرانی شیراز به علت شیوع ویروس کرونا و افزایش بی‌سابقه قیمت ارز و اینکه تاکسی‌مترها نیازمند قطعات وارداتی بودند تاکنون این مهم محقق نشده است.

تاکسی‌متر و پوز به دلیل تسریع در کار و پرداخت نکردن پول نقد بهترین گزینه برای بهبود شرایط مسافران و رانندگان است. با توجه به توصیه‌های بهداشتی و همچنین نگهداری از پول ملی، این امکان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد تا اصل کرایه را به وسیله کارت پرداخت کنند تا هم اختلاف در پرداخت باقیمانده کرایه حل و هم با استفاده کمتر از پول نقد از همه گیری بیماری‌ها جلوگیری شود.

چالش اصلی میان مسافران و رانندگان تاکسی در خصوص پرداخت کرایه با تجهیز تاکسی‌ها به تاکسی‌متر و محاسبه دقیق و عادلانه کرایه و همچنین پرداخت توسط کارتخوان برطرف می‌شود. همین امر استفاده از اسکناس به عنوان یکی از مهم‌ترین واسطه‌های بیماری و آلودگی را کاهش می‌دهد.

کد خبر 546638

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha