مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

تمام تاکسی‌های شیراز تا ۳ ماه آینده به سیستم پرداخت کرایه غیرنقدی مجهز می‌شوند و فراخوان سازمان حمل و نقل مسافر برای این کار از هفته آینده منتشر می‌شود.

تاكسيمتر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، با حذف پرداخت کرایه نقدی در تاکسی‌ها از شیوع کرونا جلوگیری می‌شود. در این راستا مذاکراتی انجام شده تا بار مالی به رانندگان تاکسی تحمیل نشود. پیش‌بینی می‌شود ۸ هزار تاکسی در شیراز مجهز به سیستم پرداخت غیر نقدی شوند. یک پلتفرم واحد و یکپارچه برای شبکه پرداخت غیر نقدی و شهروندی نیز توسط سازمان وافای شهرداری در حال تهیه است.

از نگاه شهروندان، اضافه دریافت کرایه به ازای هر کورس و در مقایسه با مبلغ مصوب شورای شهر، تنها یک بخش از مناقشه بین مسافر و راننده تاکسی است؛ بخشی از این مجادلات به نحوه محاسبه هر کورس باز می‌گردد زیرا براساس مصوبه، هر هزار متر مسافت یک کورس تلقی می‌شود اما ملاک رانندگان تاکسی، مسافت حد فاصل بین ۲ تقاطع است، البته اگر این مسافت چندان طولانی نباشد.

١١ سال از استقرار و فعال شدن کارت شهروندی در کلانشهر شیراز می‌گذرد و براساس ضوابط عملکرد سرویس‌های حمل و نقلی، زمانی که سیستم پرداخت غیر نقدی در اتوبوس در دستور کار قرار گرفت، در بررسی مهندسی ترافیک علاوه بر کاهش آلودگی‌، کاهش زمان تاخیر و توقف را هم در پی داشت. در تاکسی‌ها نیز اگر این کار انجام شود، بخشی از اهداف ترافیکی محقق خواهد شد.

کد خبر 547412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha