شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

زیرساخت‌های موجود در گمرک قدیمی دوغارون واقع در شرق خراسان رضوی توان مقابله با حوادث احتمالی را ندارد و نیازمند همت دستگاه‌های متولی برای بهسازی و تقویت است.

دوغارون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: باتوجه به این‌که تردد بیشتر ناوگان حمل‌ونقل در گذرگاه رسمی دوغارون در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، بازارچه مرزی، پایانه مرزی دوغارون، پارکینگ شهرداری و پارکینگ بخش خصوصی صورت می‌گیرد و کالاهای حمل شده از نوع سوخت و انواع فرآورده‌های نفتی است در صورت بروز حوادثی چون آتش‌سوزی، تجهیزات و امکانات موجود در این منطقه توان مقابله را ندارند.

کریم نوایی نظامی ادامه داد: در روزهای معمول روزانه افزون بر ۳۵۰ دستگاه انواع کامیون‌های ترانزیتی و در بخش حمل‌ونقل مسافری بیش‌از سه هزار و ۵۰۰ نفر مسافر در این معبر رسمی تردد می‌کنند که نیاز است مسئولان استانی و کشوری برای به حداقل رساندن خطرات و حوادث احتمالی در مرز دوغارون تدابیر ویژه‌ای را اعمال کنند.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد به جایگاه پایانه صادراتی گاز در این منطقه مرزی اشاره کرد و گفت: پایانه صادرات گاز به کشور افغانستان مستقر در این مرز زمینی یکی از مجهزترین کانون‌های صادرات گاز به سمت افغانستان است که باتوجه به ظرفیت تخلیه و بارگیری انواع گاز مایع در این محل باید تجهیزات و امکانات موجود در آن در راستای کاهش حوادث احتمالی تقویت و به روزرسانی شود. به رغم این‌که در ارگان‌ها و نهادهای فعال در گمرک دوغارون تجهیزاتی در حوزه اطفای حریق فعال است ولی در برخی از مواقع و با توجه به عمق حوادث احتمالی توانایی کنترل حوادث در این مرز وجود ندارد.

وی به بروز برخی از حوادث جاده‌ای در محور تایباد به دوغارون اشاره کرد و ادامه داد: تردد انواع کامیون حامل کالا، سوخت و مسافر در محور تایباد به دوغارون همواره حوادث جاده‌ای را رقم زده که باعث کشته و یا زخمی شدن افراد می‌شود که در صورت وجود امکانات لازم می‌توان این خسارت‌های جانی را کاهش داد. حداقل پنج دستگاه ماشین اطفای حریق برای گمرک مرزی دوغارون لازم است که در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای کمک کار هم باشند.

گمرک مرزی دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

کد خبر 546247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha