نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح خودرودار کردن سهامداران بی خودروی سهام عدالت به کمیسیون صنایع و معادن مجلس رفت.

مجلس شورای اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدعلی موسوی با بیان اینکه این طرح از سوی وی با همکاری گروه مشاوران اقتصادی تهیه شده است، افزود: در این طرح پیش بینی شده است که ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در مدت ۳ سال برای خانوارهای نیازمند با اولویت دهک های پایین جامعه و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی واگذار شود. با توجه به اینکه فاصله طبقاتی زیادی بین فقیر و غنی جامعه ایجاد شده است، اجرای این طرح می تواند بخشی از این فاصله را جبران کند و خانواده های نیازمند و مستضعف را صاحب خودرو کند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه صنعت خودرو، صنعت اشتغالزا و مادر است، گفت: هم اکنون در دنیا بیش از ۲۰ میلیون نفر در این صنعت شاغل هستند.

موسوی، ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن کشور در تحریم و سال جهش تولید، با اجرای این طرح خودروسازان می توانند سرمایه خود را افزایش داده و با ایجاد سایت های جدید، تولید و اشتغالزایی خود را افزایش دهند و سهامداران بدون خودرو سهام عدالت با استفاده از سازکار راحت و بدون هزینه این طرح صاحب خودرو شوند.

وی با اشاره به اینکه جزئیات و چگونگی اجرای این طرح بعدا به صورت کامل رسانه ای خواهد شد، یادآوری کرد: این طرح در چند ماده آماده شده و هدف اصلی آن خودرودار کردن خانوارهای نیازمند بدون خودرو، ایجاد جهش تولید در صنعت خودرو، افزایش تولید و اشتغالزایی در کشور است.

 نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این طرح خودروسازان با استفاده از سهام سهامداران عدالت سرمایه خود را افزایش خواهند داد و سایت ها و کارخانه های جدیدی در شهرهای کمتر توسعه یافته و مناطق محروم ایجاد خواهند کرد.

موسوی با تاکید بر اینکه این طرح جامع با هدف نهضت داخلی سازی خودرو تدوین شده است، افزود: با توجه به بازتاب خبر خودرودار کردن خانوارهای بی خودرو در داخل و خارج از کشور، پیش بینی می شود این طرح در کمیسیون صنایع و معادن تصویب شود.

کد خبر 546009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    1 3
    این مضحک ترین خبریه که تو این مدت دیدم
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    2 5
    چرا باید گران شود