پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
۰ نفر

مقامات حیات وحش زیمبابوه از کشف ۱۲ لاشه بچه فیل در یک زیستگاه مشهور طبیعی در این کشور خبر دادند.

فیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، این فیل‌های جوان که بین دو تا شش ساله بوده‌اند، در اثر عفونتی باکتریایی تلف شده‌اند.

لاشه این فیل‌ها اواخر هفته گذشته در جنگل پانداماسووه در شمال زیمبابوه، بین پارک ملی هوانگه و شهر آبشارهای ویکتوریا کشف شد.

جنگل‌بانان احتمال مسمومیت با سیانور یا شکار غیرمجاز را رد کرده‌اند، زیرا عاج‌های این حیوانات سالم و دست نخورده بودند.

به گفته کارشناسان، این بچه فیل‌ها برای رسیدن به برگ‌های درختان بسیار کوتاه هستند و ممکن است با خوردن گیاهان آلوده به عفونت باکتریایی دچار شده باشند.

زیمبابوه بیش از ۸۴ هزار فیلِ شمارش شده دارد و این رقم تقریباً دو برابر ظرفیت حمل اکولوژیکی این کشورِ جنوب آفریقایی است که ظرفیت استاندارد آن بین ۴۵ تا ۵۰ هزار راس محاسبه شده است.

ظرفیت هوانگه که بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد، حداکثر ۱۵ هزار فیل است اما در حال حاضر بین ۴۵ تا ۵۳ هزار فیل را در خود جای داده است.

در نتیجه در سال‌های اخیر تعداد زیادی از فیل‌های آن در معرض گرسنگی و کمبود آب قرار گرفته‌اند.

برخی دیگر به دلیل عاج خود توسط شکارچیان غیرمجاز مسموم شده‌اند که در آسیا و خاورمیانه برای ساخت زیورآلات و داروهای سنتی استفاده می‌شود.

حداقل ۳۰۰ فیل در سال ۲۰۱۳ میلادی در اثر مسمومیت با سیانید در گودال‌های آب در هوانگه جان دادند.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، بوتسوانا در همسایگی زیمبابوه نیز که بیشترین جمعیت فیل در جهان با ۱۳۰ هزار راس را دارد، اوایل سال جاری حدود ۳۰۰ فیل خود را از دست داد. تصور می‌شود که این فیل‌ها در اثر سموم طبیعی تلف شده‌اند.

کد خبر 545899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha