سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
۰ نفر

فیل‌های سرگردان پس از ۵۰۰ کیلومتر راهپیمایی در یکی از جنگل‌های چین استراحت می‌کنند.

فیل‌های چینی

به گزارش همشهری آنلاین، سفر ۱۵ ماهه گله‌ای از فیل‌های چینی، آن‌ها را به ستارگانی جهانی تبدیل کرده است. این گروه از فیل‌ها با پیمایش ۵۰۰ کیلومتر راه، تحت نظارت ۲۴ ساعته و نامحسوس جنگل‌بانان بودند.

مسیر حرکت این فیل‌های وحشی بعضا از میان روستاها و جاده‌ها بود که با کنترل و حمایت ۸نفر از ماموران جنگل‌بانی با موفقیت طی شد. 

این فیل‌های آسیایی به جنگلی در حوالی شهرستان شیانگ، در چین رسیده و تصاویر هواپیماهای بدون سرنشین آن‌ها را در حال استراحت نشان می‌دهد.

این گله ۱۵ نفره با بیش از دوازده هواپیمای بدون سرنشین به طور مداوم رصد می‌شد. این فیل‌ها در طول مسیر خود، برای تهیه غذا و آب به مزارع حمله کرده و موجب ترس اهالی روستاهای مختلفی شده‌اند.

در حالی که هیچ انسان یا حیوانی آسیب ندیده، گزارش‌ها از بیش از ۱ میلیون دلار خسارت به محصولات روستایی خبر می‌دهند.

این گله در اصل متشکل از شانزده فیل بود اما دو حیوان به خانه بازگشتند و یک فیل نیز در طول سفر متولد شد. بر اساس گزارش‌های رسمی، این گله اکنون از شش ماده فیل بالغ، سه فیل مذکر بالغ، سه خردسال و سه نوچوان تشکیل شده است.

یکی از کاربران توئیتر درباره فیلم وایرال شده سفر این فیل‌ها نوشت: «ما باید بیشتر شبیه فیل‌ها شویم: بیشتر خانواده‌گرا باشیم، از تعطیلات خانوادگی استفاده و از یکدیگر مراقبت و محافظت کنیم.»

انگیزه این سفر همچنان به شکل معما باقی مانده است.

کد خبر 606188
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha