جمعه ۱۴ مهر ۱۳۸۵ - ۱۵:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت ژاپنی سونی اعلام کرد بر مشکلات موجود در دستگاههای DVD ‌ پلیر نوع Blu-Ray غلبه کرده و تا ماه دسامبر با ارائه نسخه جدید از این دستگاه به جنگ با رقبا بر خواهد گشت.

این دستگاه که در روز 8 دسامبر(17 آذر) به بازار ارائه خواهد شد، رقیب اصلی دستگاه HD DVD ارائه شده توسط شرکت توشیبا است.

همانند دهه 1970 میلادی که رقابت بین دو نوع کاست VHS  در دنیا  بالا گرفته بود و شرکت BetaMax‌ یک تنه با تولید کاست‌های کوچک به رقابت با سایر رقبا پرداخت، در حال حاضر نیز رقابت بین دو فرمت DVD  بالا گرفته است و هر کدام از دو شرکت سونی و توشیبا با تبلیغات برای خود طرفدارانی را جمع می‌کنند.

شرکت سونی قرار است به زودی دستگاههای Blu-Ray  ‌را با هارد دیسک 500 گیگا بایتی و به قیمت 000و300 ین ( 2560دلار ) به بازار  ارائه کند.

همچنین این شرکت اعلام کرده به طور حتم در ماه دسامبر محصول خود را ارائه می‌دهد و به هیچوجه تاخیری در آن نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که پیش از این سونی طی چندین مرحله زمان ورود این دستگاه به بازار را به دلیل مشکلات فنی به تعویق انداخته است و به همین دلیل بسیاری از کارشناسان و کاربران اعتماد خود را نسبت به آن از دست داده‌اند.

سونی همچنین از ارائه نسخه جدید دستگاه PlayStation3 نیز بازمانده است زیرا PS3‌ دارای یک دستگاه Blu-Ray DVD بر روی خوداست که به همین دلیل این محصول سونی نیز با تاخیر مواجه شده است.

همچنین مشکل اخیر شرکت سونی و مرجوع شدن 7 میلیون باتری نوت‌بوک ساخته شده توسط این شرکت نیز مزید بر علت شده است که بسیاری از کارشناسان از وجود مشکلات بسیار در این شرکت ژاپنی سخن بگویند.

سونی در واقع بزرگترین شرکت ژاپنی فعال در زمینه تکنولوژی است‌که بسیاری آنرا سمبل و نماد پیشرفت ژاپن می‌دانند. همچنین سهام این شرکت نیز پنجشنبه 5 اکتبر با 130 ین کاهش به 4600 ین رسیدکه در طول سال‌های اخیر بی سابقه بوده است.

سونی انتظار دارد با ارائه دستگاه Blu-Ray DVD‌ در ماه دسامبر و تعطیلات سال نو میلادی بتواند سهم عمده‌ای از بازارDVD ‌ را به خود اختصاص دهد و بسیاری از کارشناسان نیز اعتقاد دارند کیفیت دستگاه سونی به حدی است که می‌تواند علاوه بر جلب مشتریان، قیمت بالای آن را نیز برای کاربران قابل تحمل کند.

ورود این محصول جدید می‌تواند برای دنیای DVD‌ها شوک بزرگی محسوب شود و رقابت بسیاری را نیز بین دو مدل Blu-Ray ‌ و HD DVD ‌  ایجاد کند.

علاوه بر این، این امر نوعی سردرگمی را بین مشتریان برای انتخاب مدل ایجاد می‌کند که بدیهی است مدلی که در اولین ماه‌های ورود به بازار وضعیت بهتری را از نظر کیفی داشته باشد، سهم عمده‌ای از بازار را کسب خواهد کرد. به همین دلیل سونی نهایت تلاش خود را می‌کند تا دستگاه با حداقل مشکل و با کیفیت بالا به بازار ارائه شود تا بتواند در اولین ماههای حضور، مشتریان را جلب خود کند.

علاوه بر آن سونی که اخیرا با مشکلات فنی بسیاری روبرو بوده و حتی 10000 نفر از پرسنل خود را نیز اخراج کرده است، می‌تواند با موفقیت در این پروژه و متناوبا در پروژه PS3 وضعیت نابسامان خود را بهبود داده و سرپا بایستد.

سید محمد تقی رسولی
Rasouli@hamshahri.org

کد خبر 5458

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز