همشهری آنلاین - محمد رسولی: مایکروسافت تصمیم گرفت قیمت دستگاه پخش HD DVD ‌خود را که بر روی Xbox نیز نصب شده است، کاهش دهد.

به دنبال روی آوردن بسیاری از استودیوهای معروف هالیوود و همچنین وارنر بروس به سمت رقیب یعنی دی‌وی‌دی بلو-ری سونی، قیمت انواع دستگاههای پخش دی‌وی‌دی با کاهش شدیدی روبرو گردید.

شرکت سونی، به منظور شکست رقبا و بدست آوردن سهم عمده بازار، از مدتی پیش قیمت دستگاههای خود را بیش از پنجاه درصد کاهش داد که همین امر باعث روی آوردن بسیاری از مشتریان به شمت آن گردید. در حال حاضر قیمت دستگاه پخش بلو-ری 150 دلار است در حالیکه در ابتدای کار دارای قیمت 400 دلار بوده است.

مایکروسافت که از HD DVD توشیبا بر روی کنسول Xbox360 خود استفاده می‌کند، قصد دارد یک دستگاه پخش جدید را بر روی سری جدید Xbox ‌خود قرار دهد که قیمت آن 130 دلار است(قیمت پیشین آن 260 دلار بوده است) تا بتواند رقابت بیشتری را با بلو-ری داشته باشد.

در حال حاضر تنها سه استودیوی DreamWorks، پرامونت و یونیورسال محصولات ویدیویی خود را بر روی HD DVD  ارائه می‌کنند و سایرین از بلو-ری استفاده می‌کنند.

Xbox 360 مایکروسافت که به عنوان یکی از سه کنسول بازی مطرح جهان است، از زمان ارائه بازی معروف Halo 3 ‌با استقبال عمومی مردم روبرو گردیده و تعداد بسیاری از این کنسول در سراسر جهان به فروش رفته است.

با ورود این بازی به بازار یعنی از جولای تا سپتامبر سال گذشته، فروش این کنسول با 100 درصد رشد به 1.8 میلیون عدد رسید.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 43776

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز