سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: یک نفوذگر کامپیوتر ادعا می‌کند که مشخصات رمزگذاری شده AACS (Advanced Access Content System ) را که به منظور کنترل کپی بدون اجازه پخش‌کننده‌های ویدئویی بلو ری و اچ دی-دی وی دی مورد استفاده قرار می‌گیرد شکسته است.

این نفوذگر که به نام Muslix 64 نامیده می‌شود، گفته است که پس از اینکه مشکلات سازگاری سخت‌افزار که پخش اچ دی-دی وی دی ها را بر ایکس باکس که در کامپیوترش متصل شده بود برای وی غیرممکن می‌کرد، این ماه نرم‌افزاری را نوشته است.

وی در نامه‌ای که به سایت Domm9.org ارسال کرد، نوشت: دارم دیوانه می‌شوم، این چیزی است که «ما استفاده منصفانه» می‌نامیم، پس تصمیم دارم آن فیلم را از کد خارج کنم.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی IDG ماسلیکس 64 فیلم ویدئویی از کد خارج شده توسط نرم‌افزار از فیلم سال 1987 استنلی کوبریک به نام «غلاف تمام فلزی» را ارسال کرده است.

این توسعه، نقطه ضعفی برای فرمت‌های دیسک نوری جدید است که به صورت فریبکارانه جانشین دی وی دی می‌شود. Advanced Access Content System Licensing Administrator گروهی که مشخصات AACS را قرار می‌دهند، نتوانستند برای توضیح روز جمعه حاضر شوند.

هفت سال پیش جان جانسون شانزده ساله، اهل نروژ کار برجسته مشابهی اجرا کرد. طرح کدگذاری شده CSS یا Content Scrambling System را که به وسیله DVDها استفاده می‌شد را شکست، او سرانجام از ارتباطات مربوط به عرضه نرم‌افزار از کد خارج کردن خویش تبرئه شد.

فون لوهمن وکیل ارشد Electron Frontier foundation گفت: با شکستن ماسلیکس 64، ACS از قانون کپی رایت Digital Millennium ایالات متحده تخلف ورزیده است، طبق این قانون از تخلف کاربران از ابزارهای حفاظتی کپی بدون اجازه دارنده کپی‌رایت  جلوگیری به عمل می‌آید.

فون لوهمن گفت: این نرم‌افزار به نظر می‌رسد که مفاد قانونی خنثی سازی را با مکانیزم‌های دشوار محافظت از کپی‌نوشته است، او محصول فانتزی جدیدی را خریداری کرده است که تصور می کند تجربه‌اش را افزایش می‌دهد و با وجود این حقیقت که وی خریدار قانونی است، این محصول کار نکرده است.

فون لوهمن افزود: وقتی مصرف کنندگان  آمریکایی به صورت قانونی فیلم‌ها را از فروشندگان خریداری می‌کنند، باید حق پخش مجدد آن فیلم‌ها را به هر صورت که می‌خواهند، داشته باشند، اما متاسفانه این قانونی نیست و هالیوود اختیار پخش مجدد فیلم‌ها را دارد.

کد خبر 12906

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز