آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تاکنون به ۲۵ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۶۰۵ نفر رسیده و مرگ ۸۶۱ هزار و ۲۷۱ نفر نیز بر اثر این بیماری تأیید شده است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. بنا بر تازه‌ترین آمارها ۱۸ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۵۰۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

در میان ۶ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۸۲۶ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی ۶ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۸۵ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۰ هزار و ۵۴۱ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۹ میلیون و ۵۷ هزار و ۷۷۹ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۸ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۵۰۸ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته‌اند و ۸۶۱ هزار و ۲۷۱ نفر معادل ۵ درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۶.۲ میلیون مبتلا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، کشورهایی هستند که بالای ۳ میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند. در روسیه نیز از روز گذشته آمار مبتلایان از مرز یک میلیون نفر عبور کرده است.

همچنین براساس داده‌های رسمیِ کشورها پس از آمریکا سه کشور برزیل، هند و مکزیک با گذشتن از مرز ۵۰ هزار جانباخته به ترتیب بالاترین آمار جهانیِ قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ورلداُمتر، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا ۶ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۵۷۱ مبتلا، ۱۸۸ هزار و ۹۰۰ قربانی

 ۲. برزیل ۳ میلیون و ۹۵۲ هزار و ۷۹۰ مبتلا، ۱۲۲ هزار و ۶۸۱ قربانی

۳. هند ۳ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۵۲۳ مبتلا، ۶۶ هزار و ۴۶۰ قربانی

 ۴. روسیه یک میلیون و ۴۸ مبتلا، ۱۷ هزار و ۲۹۹  قربانی

 ۵. پرو ۶۵۷ هزار و ۱۲۹ مبتلا، ۲۹ هزار و ۶۸ قربانی

 ۶. آفریقای جنوبی ۶۲۸ هزار و ۲۵۹ مبتلا، ۱۴ هزار و ۲۶۳ قربانی

 ۷. کلمبیا ۶۲۴ هزار و ۶۹ مبتلا، ۲۰ هزار و ۵۲ قربانی

۸. مکزیک ۶۰۶ هزار و ۳۶ مبتلا، ۶۵ هزار و ۲۴۱ قربانی

۹. اسپانیا ۴۷۰ هزار و ۹۷۳ مبتلا، ۲۹ هزار و ۱۵۲ قربانی

۱۰. آرژانتین ۴۲۸ هزار و ۲۳۹ مبتلا، ۸۹۱۹ قربانی

پس از آن کشورهای شیلی با ۴۱۳ هزار و ۱۴۵ مبتلا، ایران با ۳۷۶ هزار و ۸۹۴ مبتلا، انگلیس با ۳۳۷ هزار و ۱۶۸ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۱۶ هزار و ۶۷۰ مبتلا، بنگلادش با ۳۱۴ هزار و ۹۴۶ مبتلا، پاکستان با ۲۹۶ هزار و ۵۹۰ مبتلا، فرانسه با ۲۸۶ هزار و ۷ مبتلا، ترکیه با ۲۷۱ هزار و ۷۰۵ مبتلا، ایتالیا با ۲۷۰ هزار و ۱۸۹ مبتلا، آلمان با ۲۴۶ هزار و ۱ مبتلا، عراق با ۲۳۸ هزار و ۳۳۸ مبتلا، فیلیپین با ۲۲۴ هزار و ۲۶۴ مبتلا، اندونزی با ۱۷۷ هزار و ۵۷۱ مبتلا، کانادا با ۱۲۹ هزار و ۴۲۵ مبتلا، اوکراین با ۱۲۳ هزار و ۳۰۳ مبتلا، قطر با ۱۱۸ هزار و ۹۹۴ مبتلا، سرزمین های اشغالی با ۱۱۸ هزار و ۵۳۸ مبتلا، بولیوی با ۱۱۷ هزار و ۲۶۷ مبتلا، اکوادور با ۱۱۴ هزار و ۳۰۹ مبتلا و قزاقستان با ۱۰۵ هزار و ۹۴۴ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

کد خبر 545634

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha