ارشد یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: فرد متخلفی که با تبلیغ در فضای مجازی اقدام به فروش گونه‌های جانوری تاکسیدرمی شده می‌کرد، با رصد یگان حفاظت محیط زیست استان تهران دستگیر شد.

حيوانات قاچاق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، فرهاد زندی در تشریح این خبر اظهار داشت: این فرد حدود ۲۴ ساله با نام مستعار ح. الف با تبلیغ و جذب مشتری در فضای مجازی اقدام به شکار و یا تهیه گونه‌های جانوری و سپس تاکسیدرمی و فروش آن کرده است.

وی ادامه داد: تاکسیدرمی‌های کشف شده از این متخلف که تعداد آن حدود ۴۰ قطعه است، بعضاً از گونه‌های کمیاب و حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست بوده و در میان آنها گونه‌هایی همچون گربه جنگلی نابالغ، قرقاول وحشی، آن قوت، یلوه، عقاب، سارگپه و روباه وجود دارد.

ارشد یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به این که در میان این کشفیات، تعدادی از لاشه‌های حیوانات جدید و هنوز تازه بوده است، تصریح کرد: این فرد در بازجویی اولیه اظهار داشته که این حیوانات را از شهرستان‌های مختلف کشور تهیه و سپس آنها را به صورت تاکسیدرمی شده به فروش می‌رسانده است.

زندی با بیان این که متخلف طی یک کار تیمی و یک عملیات چند روزه شناسایی و بعد از ظهر روز گذشته در هنگام جابجایی گونه‌ها در سطح تهران، دستگیر و تحویل مقامات قضائی شد، افزود: در خصوص قاچاق شکار و خرید و فروش و نگهداری غیرمجاز گونه‌های جانوری به‌خصوص گونه‌های تحت حمایت سازمان حفاظت محیط زیست، شدیدترین برخورد قانونی را با متخلفین خواهیم داشت.

این گزارش می‌افزاید: در یک هفته گذشته این دومین متخلف فروشنده حیات وحش زنده و یا تاکسیدرمی شده در فضای مجازی است که در دام یگان حفاظت محیط زیست استان تهران افتاده است. این افراد مطابق قانون علاوه بر جریمه نقدی بابت شکار و صید و نگهداری غیرمجاز گونه‌های حیات وحش، مشمول حبس نیز خواهند بود.

کد خبر 545614

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha