ایران درودی که این روزها در قرنطینه خانگی به سر می‌برد، امروز (۱۱ شهریورماه) ۸۴ ساله می‌شود. او هنوز هم همچون سال‌های جوانی بانشاط و پرانگیزه است و در روزهایی که جامعه بر لبه تیغ ناامیدی و تلاش برای فردای بهتر به سر می‌برد، نور می‌بیند و قلم‌مو در دست نقش عشق روی بوم‌های سفید می‌کشد.

ایران دررودی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازایسنا، ایران درودی، چهره‌ نام‌آشنایی در عرصه هنر و نقاشی است. بانویی که بیش از پیش به خالق این جهان هستی ایمان دارد و مهمترین آرزویش برای خودش و مردم ایران، نزدیک‌تر شدن به خالق هستی است. درودی، نقاش صاحب‌سبک، نویسنده و کارگردانی که بیش از ۶۰ سال است در عرصه‌ هنر معاصر ایران فعالیت دارد،  ۱۱ شهریور ۱۳۱۵ در مشهد به دنیا آمد. هنرمند نقاشی که از رنگ مشکی استفاده نمی‌کند و به کشیدن نور در آثارش شهرت دارد.  

پدرش خراسانی بود و مادرش قفقازی. در کودکی به همراه خانواده به اروپا سفر کرد و بعد از آغاز جنگ جهانی دوم به ایران بازگشتند و مدتی در مشهد زندگی و بعد به تهران مهاجرت کردند. درودی باز هم در سال‌های جوانی و البته این بار به انتخاب خودش و برای ادامه تحصیل در رشته نقاشی به پاریس رفت. او به شکل حرفه‌ای زندگی هنری خود را از همین دوران آغاز کرد و در واقع آن روزها سرآغاز داستانی بودند که هنوز هم با همان حال و هوا و با همان عشق به هنر و زندگی ادامه داد.  

ایران درودی در همه این سالها موفق به برگزاری نمایشگاه‌های متعددی در سراسر جهان شده است و البته فعالیت حرفه‌ای او در عرصه هنر فقط به برگزاری این نمایشگاه‌ها ختم نمی‌شود؛ بلکه ساخت برنامه‌های تلویزیونی در حوزه هنرهای تجسمی و تلاش برای آموزش هنر و تاریخ هنر نیز از دیگر تلاش‌های او در عرصه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود.  

در ادامه می‌توانید برخی از آثار این هنرمند را تماشا کنید:

کد خبر 545421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha