مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی درباره نحوه محاسبات انجام‌شده برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان توضیحاتی را ارائه داد.

حقوق بازنشستگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ناهید حیدری مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: پرداختی‌ها براساس قوانین و بضاعت سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته است.

وی توضیح داد: آن‌ها که زیر ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند و حداقلی‌بگیر هستند، قطعا مبالغ دریافتی‌شان کمتر خواهد بود. به عنوان مثال آن‌ها که ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند حقوقشان به ۲ میلیون و ۴۱۶ هزار تومان و آن‌ها که ۲۵ سال سابقه دارند حقوقشان به دو میلیون و ۴۸۸ هزار تومان رسیده است.

همچنین محمد شریعتمداری گفت: به طور طبیعی در صدور احکام برخی از افراد نقص‌هایی وجود دارد که در طول زمان برطرف می‌شوند و هیچ‌کس نگران اجرای آنچه در مصوبات هیأت‌امنای تأمین اجتماعی و هیأت وزیران برای اجرای همسان‌سازی آمده، نباشد.

وی افزود: حق همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به رسمیت شناخته و اجرا شده است.

مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی درباره نحوه محاسبات انجام‌شده برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: دو شاخص بیمه‌پردازی و مبلغ بیمه‌پردازی بسیار حائز اهمیت بودند که عوامل تعیین‌کننده در فرمول محاسبه ما لحاظ شدند.

حیدری با تاکید بر اینکه سعی کردیم براساس عدالت بیمه‌ای حرکت کنیم و هر بیمه‌شده متناسب با آورده خودش از این مزیت بهره‌مند شود، توضیح داد: طبیعی است که در خروجی مبلغ متناسب‌سازی، هر که سابقه بیشتر یا مبلغ بیمه‌پردازی‌اش بیشتر بوده سهم بیشتری از این مبلغ دریافت کرده است.

به گفته وی، متناسب‌سازی براساس جداول پایه پرداخت حق بیمه انجام شده و کف پرداختی ما ۱۵۰ هزار تومان بوده است.

مدیرکل امور مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در کنار بحث متناسب‌سازی افزایش کمک معیشت و کمک هزینه مسکن برای دومین بار در سال جاری افزایش یافت، گفت: این مبلغ ۱۹۰ هزار تومان بود که به همه بازنشستگان پرداخت شد.

البته گفتنی است طبق گفته‌های وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت، قرار است مجدد در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بازنگری انجام شود.
 

کد خبر 544596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha