گروه محیط زیست: رئیس سازمان بازرسی کل کشور که در همایش حقوق محیط زیست و تعالی همه جانبه کشور سخن می‌گفت، با بیان این‌که دولت بدون مشارکت مردم امکان ندارد بتواند از منابع ملی حراست و حفاظت کند، خاطرنشان کرد:

یکی از مشکلات در این زمینه این است که حفاظت از محیط زیست هنوز در جایگاه خود در کشور قرار نگرفته در حالی که حفاظت محیط زیست باید به‌عنوان خط قرمز مطرح باشد و این در قانون اساسی ماست.

به گزارش همشهری، حجت الاسلام والمسلمین محمد نیازی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در سازمان بازرسی کل کشور با یک نگاه ویژه دنبال شده و می‌شود حفاظت از محیط زیست است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی گفت: در این اصل به ۲ نکته حفاظت محیط زیست به‌عنوان یک وظیفه عمومی و اینکه هر فعالیت اقتصادی که منجر به تخریب محیط زیست شود ممنوع است،  اشاره دارد.

نیازی ادامه داد: اگر آسیب شناسی در این مورد صورت گیرد با وجود این قوانین ما باز شاهد هستیم که آن گونه که باید از محیط زیست حفاظت نمی‌شود و متأسفانه محیط زیست و انفال به‌طور نگران کننده‌ای تخریب می‌شود و مورد تعرض قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ما تلاش کرده‌ایم تا نظارت خود را به یک نظارت همگانی تبدیل کنیم،  گفت:‌ مردم باید نسبت به تخریب محیط زیست حساس باشند و به‌عنوان یک منکر نسبت به آن اعتراض کنند.

رسانه‌ها به‌عنوان نماینده‌  افکار عمومی هرجا شاهد آسیب و تخریب و تعرض محیط زیست بودند باید افشاگری کنند. اگر به فرهنگ دینی خود توجه کنیم گاهی تخریب محیط زیست به افساد فی الارض مطرح شده است.

وی تاکیدکرد: سازمان محیط زیست باید تقویت شود و نظارت آن نیز باید کارآمد باشد.

کد خبر 54450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز