دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز یکشنبه برای چندمین بار در مدت حضور ۲ روزه خود در مدینه منوره به قبرستان بقیع رفت.

وی در جمع هزاران زائر ایرانی و سایر ملل اسلامی که در مقابل درهای بسته بقیع تجمع کرده بودند، گفت: طولی نمی‌کشد که بقیع احیا شود.

اکبر هاشمی رفسنجانی عصر یکشنبه پس از حضور در حسینیه شیعیان مدینه منوره عازم قبرستان بقیع شد و مسئولان سعودی درهای بقیع را به روی زائران ایرانی و سایر ملل اسلامی گشودند؛

خیل مشتاقان ائمه مدفون در بقیع و حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حالی که شعارهای صل علی محمد یاور رهبر آمد، هاشمی را همراهی می‌کردند، با چشمان اشکبار در کنار قبور 4خورشید بقیع حضور یافتند و مداحان اهل‌بیت نیز به ذکر مصیبت حضرت زهرا(س) پرداختند.

به گزارش ایرنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع انبوه مسلمانان در بقیع ابراز امیدواری کرد که شیعیان و علاقه‌مندان اهل‌بیت آنگونه که می‌خواهند در این مکان مقدس عزاداری کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر از مساعدت مسئولان سعودی با زوار ایرانی افزود: ملک عبدالله پادشاه عربستان ۲ روز پیش، ۲ بار با وزیر عربستانی همراه من صحبت کرد و از او خواست که رضایت شیعیان مدینه جلب شود، البته شیعیان نیز باید در زمان زیارت با متانت به فکر وحدت مسلمین باشند.

با حضور هاشمی رفسنجانی در قبرستان بقیع، بانوان زائر ایرانی برای نخستین بار توانستند وارد بقیع شوند و از نزدیک‌ترین فاصله با ائمه مظلوم بقیع به راز و نیاز و درد دل بپردازند. 

رئیس مجلس خبرگان رهبری عصر یکشنبه در حسینیه شیعیان مدینه نیز گفت: زمانی شیعیان در مدینه مشکلاتی داشتند اما به خاطر همدلی و هماهنگی بین من و ملک عبدالله در آن زمان که ولیعهد عربستان بود، مشکلات تا حدودی حل شد و شیعیان مدینه امروز زندگی آسان‌تری دارند.

وی با تاکید بر اینکه اگر کشورهای اسلامی با هم متحد باشند بزرگ‌ترین قدرت هستند، افزود: هدف از سفر به عربستان این بود که بتوانیم سهمی در وحدت مسلمین داشته باشیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در حسینیه شیعیان مدینه منوره با شیخ‌امری (امام جماعت این مسجد و رهبر شیعیان مدینه ) دیدار و گفت‌وگو کرد.[در همین ارتباط]

رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین صبح یکشنبه از منطقه احد و محل جنگ خندق در اطراف مدینه و طرح توسعه حرم نبوی بازدید به عمل آورد.

وی همچنین به‌عنوان اولین فرد ایرانی به منطقه فدک در اطراف مدینه رفت و از این مکان مقدس بازدید به عمل آورد.

هاشمی رفسنجانی پیش از این در سال‌های ۷۶ و ۸۴ به عربستان سفر کرده بود. سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیات همراه وی به عربستان پنجشنبه این هفته پایان می‌یابد.

کد خبر 54445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز