همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام وحدت مسلمانان را ضروری ترین نیاز امروز امت اسلام دانست.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع شیعیان مدینه تصریح کرد: اختلافات نیروهای اسلامی، ‌مسلمانان را مشغول به خود می‌کند و فرصت‌ها از دست می‌رود و اگر مسلمانان متحد شوند، بزرگترین قدرت جهانی خواهند شد.

وی که با حضور در حسینیه شیعیان مدینه منوره با شیخ امری (امام جماعت این مسجد یا رهبر شیعیان مدینه ) دیدار و گفتگو کرد، با اشاره به اینکه امروز شاهد اقدامات وسیع خادم الحرمین برای نزدیکی مذاهب اسلامی و ایجاد وحدت کلمه بین مسلمانان هستیم، گفت: امروز وحدت امت اسلامی بزرگ‌ترین نیاز ما برای آن است که جایگاهی را که خدا می خواهد در دنیا پیدا کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام باردیگر با تاکید بر اینکه اگر امت اسلامی متحد باشند، بزرگ‌ترین قدرت جهانی خواهد شد، افزود: هدف مهم سفر من و هیات همراه پس از زیارت خانه خدا این است که سهمی در ایجاد وحدت میان امت اسلامی داشته باشیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: ما پس از انقلاب در ایران تاکنون 21 بار همایش بین المللی برای وحدت اسلامی برگزار کرده‌ایم و یکی از مهم‌ترین اهداف معتمر مکه آمادگی برای گفتگو با سایر ادیان آسمانی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: من در اجلاس گفتم که اگر با اتحاد با ادیان دیگر روبرو شویم موفق می‌شویم ولی اگر با تنازع و تفرقه به میدان مذاکرات برویم، نه تنها چیزی به دست نمی‌آوریم، بلکه چیزهایی هم از دست می دهیم.

وی ادامه داد: دولت‌های استعماری و مستکبرین قرن‌هاست که سیاست تفرقه و تشتت را برای امت اسلامی به کار می گیرند و تا به حال از این حربه برای اختلاف بین مسلمانان سوء استفاده‌های زیادی کرده اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از برادران و خواهران شیعه این مملکت و همچنین از برادران اهل سنت مخلصانه می‌خواهم اختلافات جزیی را نادیده بگیرند و روی مشترکات خود بیش‌تر همراهی و هم‌دلی کنند.

وی خواستار لبیک به ندای وحدت شد و گفت : از زعمای عظیم‌الشان می‌خواهیم که مانع نیروهای تفرقه انداز شوند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه به حضورش در جمع شیعیان مدینه اشاره کرد و افزود: هر بار که به مدینه آمده‌ام با میل و عشق درخواست کرده‌ام که با شیخ امری و شیعیان ملاقات داشته باشم و این بار بهتر از دوره‌های سابق توفیق پیدا کردم که با جمع بیش‌تری از برادرانمان گفتگو کنم که امیدوارم این حرکتی که خادم الحرمین شروع کرده‌اند، عمق بیش تری پیدا کند و گفتگوها به نتیجه خوبی برسد.

وی تاکید کرد: دنیای اسلام به شدت محتاج تعلیمات مکتب اهل بیت(ع) است و ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که راه اشاعه این مکتب در امت اسلامی هموارتر شود.

پیش از سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پسر شیخ امری (امام جماعت این مسجد یا رهبر شیعیان مدینه) در سخنانی ورود رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را خوشامد گفت.

کد خبر 54415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز