وزیر علوم از فراهم شدن امکان حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریورماه خبر داد.

منصور غلامی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها تا ۲ هفته آینده اظهار داشت: با تجربه نیم‌سال تحصیلی گذشته، آموزش سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها بر پایه مجازی طراحی شده است.

وی افزود: در دستورالعملی که برای هماهنگی بین دانشگاه‌ها ارسال شده است، مراکز آموزش عالی باید بر اساس امکانات خود برای پذیرش حضوری دانشجویان برنامه‌ریزی کنند و در قالب پروتکل‌های وزارت بهداشت اجازه دارند اگر شرایط مناسب بود دانشجویان را به صورت حضوری بپذیرند.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه امکان حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها باید برای مقطع تحصیلی مختلف فراهم شود، گفت: عده‌ای از دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای به پایان رساندن پایان‌نامه و رساله خود نیاز به محیط تجربی دانشگاه و آزمایشگاه‌ها دارند و باید در دانشگاه حضور یابند، در ترم تحصیلی گذشته هم این موضوع لحاظ شد.

غلامی همچنین پیشنهاد خود در خصوص حضور نودانشجویان به دانشگاه‌ها را مطرح کرد و گفت: پیشنهاد من به دانشگاه‌ها این بود که برای پذیرش حضوری دانشجویان ورودی جدید برنامه‌ریزی کنند تا این دانشجویان بتوانند چند هفته‌ای در محیط دانشگاه خود حضور یابند.

سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با اعلام وزارت علوم از ۱۵ شهریورماه به صورت مجازی آغاز می‌شود. دانشجویان ورودی جدید هم از هفته ابتدایی آبان‌ماه و بعد از اعلام نتایج باید منتظر اعلام زمان شروع ثبت‌نام از سوی دانشگاه‌ها باشند.

کد خبر 543761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    0 0
    چرا کلاس های درسی حضوری دانشگاه پیام نور مرکز قزوین نمی کند