رئیس شورای اسلامی شهر تهران، عمده‌ترین محل برای تامین اتوبوس تهران را مربوط به بودجه مصوب دولت دانست و گفت: باید فکر و ذکر معاونین شهرداری نقد کردن این پول باشد.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه برگزاری صحن علنی جلسه دویست و سی و سوم شورا در جمع خبرنگاران، سه پروژه اتوبان شهید بروجردی، طرح نیلوفری و داشتن حداقل ۳ تا ۴ کیلومتر مترو و چند ایستگاه را از جمله درخواست‌های نماینده شورایاری‌های منطقه ۱۸ و از جمله پروژه‌های حائز اهمیت این منطقه خواند.

وی درباره کلنگ‌زنی خط ۱۰ مترو و اینکه یکی از اعضای هیأت دولت قرار است کلنگ‌زنی کند، گفت: دولت بر اساس قانون ۵۰ درصد از هزینه‌ها می‌پردازد و این کلنگ‌زنی می‌تواند به تسهیل آن کمک کند.

هاشمی با اشاره به اینکه کلنگ مترو سال ۵۶ بر زمین خورد و هر دولتی هم بعد از انقلاب به توسعه مترو کمک کرده است، گفت: احداث مترو از سال ۶۵ و در دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شروع شد که در دولت اصلاحات هم برای توسعه مترو ارز داده شد و هم هزینه‌های توسعه مترو وارد بودجه کشوری شد. در دولت دکتر روحانی هم بودجه و اوراق مشارکت‌هایی تصویب کردند که بخشی از آنها باز پرداختش بر عهده دولت است و برای نمونه باید نیمی از مبلغ این اوراق مشارکت را دولت بازپرداخت کند.

رئیس شورای شهر با اشاره به مصوبه دو میلیارد یورویی دولت برای خرید قطارهای درون شهری و اتوبوس، گفت: ما باید مصوبات مثبت دولت را تبدیل به نقد کنیم.

وی افزود: در بودجه از محل صرفه‌جویی سوخت ۱۶۰ میلیارد تومان به شهرداری پرداخت شده است، در واقع دولت کمک می‌کند اما کمکش کم است و باید همانطور که سد و نیروگاه می‌سازد به پروژه‌های مترو هم نگاه کند. چون توسعه مترو باعث می‌شود مصرف سوخت پایین بیاید و این وسیله حمل و نقلی عدالت محور است و رضایت‌مندی در شهروندان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت‌ها معمولاً در سال‌های آخر دچار بحران نقدینگی شده و فعالیت‌شان کند می‌شود و کندکاری بوروکراتیک در سیستم‌ها ایجاد می‌شود، تذکر رهبری را هم برای جلوگیری از این مساله برشمرد و گفت: ما باید تا روز آخری که نشستیم فرض کنیم روز اول است و تمام وقتمان را بگذاریم و کارهایی را که شروع کردیم به نتیجه برسانیم.

رئیس شورای شهر با گلایه از توقف احداث بزرگراه بروجردی، گفت: ما در شهرداری زحمت این پروژه را کشیدم و اگر ۴ تا ملک را تملک نکنیم، افتتاح آن برای دوره بعدی مدیریت شهری می‌ماند.

وی عمده‌ترین محل برای تأمین اتوبوس تهران را مربوط به بودجه حدود ۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت دانست و گفت: شهرداری برای نقد کردن این پول باید اقدام کند. باید فکر و ذکر معاونین شهرداری همین باشد، این مساله همیشه بوده است و ما هم خیلی پیگیری می‌کردیم تا به نتیجه برسیم.

هاشمی با اشاره به تصویب مصوبه ۶۳۰ واگن قراردادی فی‌مابین سازمان شهرداری‌ها، چینی‌ها و دولت، گفت: این مصوبه تأمین اعتبار و فایناس شده و به چین اعلام شده و هیأتی باید به چین برود و این را مؤثر کند، قطار ملی هم قرار شد تا پایان سال تکمیل شود؛ اگر مدیران شهرداری پیگیری کنند و بودجه‌ای بیاید.

کد خبر 543573
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha