همشهری آنلاین: وزیران امور خارجه گروه 1+5 امروز در لندن گردهم می‌آیند تا درباره مساله هسته‌ای ایران با یکدیگر بحث و تبادل‌نظر کنند.

به گزارش شبکه خبری او.ار.اف اتریش، بنا به اعلام منابع دیپلماتیک، دیدار میان این مقامات در پایتخت انگلیس بعدازظهر امروز آغاز خواهد شد و تا پایان شب ادامه خواهد داشت.
یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که وزیران امور خارجه آلمان و پنج عضو دایم شورای امنیت یعنی انگلیس، آمریکا، فرانسه، چین و روسیه قصد دارند به یک مصالحه دست یابند.
در همین حال این گزارش خاطرنشان کرد، ایران همچنان بر نپذیرفتن تعلیق غنی‌سازی اورانیوم اصرار دارد. واشنگتن تا پایان هفته به ایران فرصت داده است نظر خود را تغییر دهد و در غیر این صورت ادعا کرده که احتمال دارد شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌هایی را علیه تهران وضع کند.
پایگاه خبری یورو نیوز هم در گزارشی نوشت، وزیران امور خارجه گروه 1+5 امشب در لندن دور دیگری از مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران را پی خواهند گرفت. واشنگتن اکنون می‌خواهد تحریم‌هایی جدی علیه ایران وضع شود، اما به جز انگلیس هیچ یک از دیگر طرف‌ها قصد حرکت در این جهت را ندارند. مسکو نیز دوباره مخالفتش را با تحریم‌های شدید اعلام کرده و پاریس نیز تصریح کرده است: ما باید پیش از هرچیز دست‌مان را برای انجام مذاکرات دراز کنیم.
بر اساس این گزارش، نشست لندن برای آن تشکیل خواهد شد که تمام طرف‌ها بر سر تعیین ضرب‌الاجلی برای ایران به توافقی دست یابند ودر صورتی که ایران چنین ضرب‌الاجلی را نیز نادیده بگیرد، آنگاه دور جدیدی از مذاکرات میان 1+5 آغاز شود.
کد خبر 5434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز