خبرنگاران مجله پابلیشرز ویکلی در گزارشی ضمن آرزوی موفقیت برای کتابفروشان پای حرف‌های مالکان کتابفروشی‌های تازه‌تاسیس آمریکایی نشسته‌اند که این شغل را بعد از شیوع کرونا آغاز کرده‌اند.

کتابفروشی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، پابلیشرزویکلی در گزارشی نوشته است شیوع کرونا در سراسر جهان به صنایع و مشاغل مختلفی آسیب زده است که در این میان صنف کتابفروشی و چاپ کتاب در صدر لیست مشاغلی بوده که به خاطر این ویروس خسارت دیده است. حالا در بسیاری از کشورهای جهان کتابفروشی‌ها به تدریج و با احتیاط در حال بازگشایی هستند ولی هنوز کسی به رونق کامل این حرفه امیدوار نیست و حتی کتابفروشان با سابقه نیز با چشم تردید به رونق مجدد نگاه می‌کنند.

در چنین دوره‌ای ادامه شغل و شروع آن یک چالش اساسی در قاره‌های مختلف محسوب می‌شود ولی هنوز علاقمندان به شغل زیاد هستند و در سال جدید کتابفروشی‌های جدید بسیاری به جمع حاضران کنونی پیوسته‌اند. «کلیر کرچ» و «اد ناوکا» خبرنگاران مجله پابلیشرزویکلی در گزارشی ضمن آرزوی موفقیت برای کتابفروشان با مالکان کتابفروشی‌های تازه تاسیس آمریکایی مصاحبه کرده‌اند که این شغل را بعد از شیوع کرونا آغاز کرده‌اند.

ژان کاسپار مالک کتابفروشی ولبوک در شهر کالور ایالت کالیفرنیا کتابفروشی خود را در اول ماه ژوئن امسال افتتاح کرد. وی می‌گوید شغل کتابفروشی آرزوی دوران کودکی‌اش بوده ولی متاسفانه شروع شغل مورد علاقه‌اش به کرونا برخورد کرده است. با این وجود کاسپار اعتقاد دارد که مردم باید دستگیر یکدیگر باشند تا همه مشاغل به حالت عادی برگردند. او می‌گوید شغل کتابفروشی هیچ وقت از بین نمی‌رود.

ماری مولمن مالک کتابفروشی مدیسون در شیکاگو به همراه دو دوست خود 14 ماه مارس سال جاری کتابفروشی‌شان را افتتاح کردند ولی به خاطر شیوع کرونا مجبور شدند دو روز بعد تعطیل کنند. بعد از چند ماه آنها به کار خود برگشتند و با علاقه در حال اداره کتابفروشی خود هستند. آنها می‌گویند داستان همیشه یکی از علاقه‌های مردم در طول تاریخ بوده و حتی کرونا نیز نمی‌تواند این علاقه را از مردم بگیرد.

کارون پاگنو مالک کتابفروشی ویلیج در ایالت سانتیاگو کار خود را در 21 ماه مارس آغاز کرد ولی او نیز مجبور شد چند ماه تعطیل کند. او می‌گوید بعد از چند ماه که به کار برگشته با حمایت و تشویق همسایه‌ها و مردم محلی بوده است. او می‌گوید کتابفروشی بیشتر از اینکه یک شغل باشد، یک علاقه و رویا است و باید آن را ادامه داد.

تری لیبلانس مالک کتابفروشی فوکس در شهر ماریون ایالت آیوا کتابفروشی خود را در 11 جولای امسال باز کرده است و انتظار چنین مشکلی در سطح جهانی را نداشته است. وی می‌گوید آینده هنوز معلوم نیست ولی هر روز یک چالش برای کتابفروشان است که باید با آن به طور منطقی برخورد کنند و عقب‌نشینی نکنند. کتاب در خون ما جریان دارد و نمی‌توان با چنین مشکلاتی آن را رها کرد. به نظر می‌رسد حمایت مشتری‌ها بازوی قوی ما در روزهای آینده خواهد بود.

لیسا رید مالک کتابفروشی اسلیپلس در کالیفرنیا در 10 ماه می کار خود را در صنعت کتابفروشی آغاز کرد و کرونا تمام برنامه‌ریزی او را به هم زد ولی با راهکار جدید به میدان آمد. این کتابفروشی اهل شهر لاگونابیچ می‌گوید ما در ابتدا می‌خواستیم یک کتابفروشی اختصاصی با کتاب‌های داستان عاشقانه باز کنیم ولی به نظر می‌رسد چالش کرونا این برنامه را به هم زده باشد چون مجبوریم برای جلب مشتری‌ها از همه انواع داستان‌ها و کتاب‌های استفاده کنیم.

آنی ادلمن و مت فیتزپاتریک زوج مالک کتابفروشی بلواستوکینگ در ایندیانا 8 آگوست کار کتابفروشی را آغاز کردند ولی آنها نیز بعد از مدت محدودی مجبور به تعطیلی شدند. این زوج کتابفروش می‌گویند در همین زمان محدود مشاهده کردیم که چقدر از مردم محلی از افتتاح یک کتابفروشی در نزدیک محل زندگی‌شان رضایت دارند. آنها ما را به ادامه کارمان تشویق کردند و به نظر می‌رسد در چنین وضعیتی ویروس کرونا نتواند کتاب را شکست دهد.

کد خبر 543138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha