جمعه ۱۴ مهر ۱۳۸۵ - ۰۸:۳۹
۰ نفر

ترجمه راحله زند وکیلی: اگر می‌خواهید به آسانی کار خود را از دست بدهید و به قول معروف به سه شماره اخراج شوید به موارد زیر عمل کنید:

1 - به توقعاتی که از شما دارند، توجه نکنید.
به گفته‌های مدیرتان در رابطه با نقش وظیفه‌تان در واحد یا در رابطه با دیگر واحدها یا امورهای دیگر سازمان، توجه نکنید وظایف خود را انجام ندهید.
2 - همیشه بگویید: «این در وظایف من تعریف نشده است».
برای مدیرتان چارچوب تعیین کنید تا نتواند کارهای متفاوت را به شما واگذار کند و به او بفهمانید که فقط به فکر چک حقوقتان هستید و نه کار. در این صورت، مدیرتان فوراً‌ به فکر یک جایگزین فعال برای شما خواهد افتاد.
3 - از اموال شرکت به نفع خودتان بهره ببرید.ساده‌ترین مثال این است که با ماشین شرکت در ساعت اداری برای خانه‌تان خرید کنید؛ یعنی از وقت مأموریت و وسیله انجام آن به نحو احسن به نفع خودتان استفاده کنید تا اعتماد همه نسبت به شما سلب شود.
4 - با استفاده از تکنولوژیهای موجود در شرکت به کارهای شخصی‌تان برسید.
با موبایلی که شرکت در اختیارتان قرار داده برای دوستانتان پیام کوتاه بفرستید و ساعتها با آنها صحبت کنید، با کامپیوتر شرکت ایمیل‌های شخصی‌تان را چک کنید و ساعتها در اینترنت بچرخید و به کارهای اداری تان کوچکترین توجهی نکنید.
5 - پیش هر کس و ناکسی از شغل و شرکتتان گله و ابراز نارضایتی کنید.
همیشه پشت سر مدیر و رئیس و همکاران خود (به راست یا دروغ) بدگویی کنید و از حقوق کم و شرایط اسف‌انگیز محیط کارتان گله کنید تا به گوش همه جهانیان از جمله مدیرتان برسد و با در خطر قرار گرفتن آبروی شرکت، اخراج شوید.
6 - کار گروهی را به کل فراموش کنید.
هیچ‌کس دوست ندارد که با یک کارمند تنبل و تک‌رو همکار باشد پس اگر می‌خواهید به سرعت از مجموعه حذف شوید، تنبلی و تک‌روی را پیشه کنید، در این صورت همه همکارانتان به سرعت مترقی می‌شوند، جنب‌وجوش دارند و به اهداف والا فکر می‌کنند و شما که در این مجموعه وصله ناجوری هستید باید حذف شوید.
7 - مسائل شخصی‌تان را به اداره منتقل کنید.
تمام کارهای شخصی‌تان را در ساعت اداری انجام دهید و از کارتان بزنید. چارچوب ذهنتان را به حل مشکلات خانوادگی و شخصی اختصاص دهید و کوچکترین توجهی به محیط کار و مشکلات آن نداشته باشید.
8 - به ساعت اداری توجه نکنید.
هیچ توجهی به ساعت کار نداشته باشید و هر وقت دلتان خواست بیایید و هر وقت هم خواست بروید. مثلاً‌ صبحها دیر بیایید و بعدازظهر زودتر از اتمام ساعت کار بروید. در این صورت مدیرتان شما را حذف شده می‌داند.
9 - به زمانبندی و راهنمایی ها توجه نکنید.
در پروژه‌ها به زمانبندی و روش کار توجه نکنید و از هیچ‌کس هم نپرسید. در این صورت همکارانتان به شما کمک می‌کنند که زودتر اخراج شوید یا کار جدیدی پیدا کنید و از جمع آنها بروید.

 MSN/Careers 

کد خبر 5429

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز