مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

طرح تابستانه کتاب ۱۳۹۹ در فارس با افزایش چشمگیر استقبال دوستداران کتاب در این استان و رشد ۹۱ درصدی با فروش بیش از ۱۳ میلیارد ریال کتاب به پایان رسید.

کتاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، طرح تابستانه کتاب ۱۳۹۹ که از ۱۸ تا ۳۰ مرداد به مدت ۱۳ روز همزمان با سراسر کشور در ۴۳ کتابفروشی معتبر فارس نیز برگزار شده بود، با استقبال قابل توجه دوستداران کتاب در این استان و رشد ۲ برابری تعداد کتاب‌های فروخته شده و ارزش ریالی این کتاب‌ها به پایان رسید.

بنا به آمار منتشر شده توسط مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، در طرح تابستانه کتاب امسال که با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» برگزار شد، طی ۱۱ روز ۵۰۸ هزار و ۸۸۱ جلد کتاب با ارزش اقتصادی بیش از ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کتاب در سراسر کشور به فروش رفت و فارس چهارمین استان از نظر میزان فروش کتاب شد.

علاقه‌مندان به کتاب در استان فارس در این طرح با خرید ۴۲ هزار و ۹۲۶ کتاب به ارزش یک میلیارد و ۳۳۹ میلیون تومان، نسبت به حضور و استقبال از طرح بهارانه کتاب که از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت برگزار شده بود، رشدی بیش از ۱۰۰ درصدی را ثبت کردند.

طرح بهارانه کتاب امسال در کتابفروشی‌های استان فارس با فروش بیش از ۲۰ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به ارزش ۷۰۱ میلیون تومان به پایان رسیده بود که این آمار هم در تابستانه کتاب از نظر تعداد و هم از نظر ارزش ریالی در طرح تابستانه کتاب ۱۳۹۹ حدود ۲ برابر رشد کرد.

در جدول پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس تعداد کتاب به ترتیب تهران، خراسان رضوی و اصفهان بالاتر از فارس قرار دارند. بیشترین تعداد کتاب فروخته شده در این طرح در فارس مربوط به مرکز استان است که به دلیل عضویت ۳۵ کتابفروشی شیراز در طرح تابستانه کتاب ثبت شد.

به گفته مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، پاتوق کتاب شیراز و کلبه کتاب جهرم به ترتیب با ۸۲۴۶ و ۸۰۱۵ جلد کتاب فروخته شده از کتابفروشی‌های پرمخاطب این طرح در استان بودند.

کد خبر 542506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha