رئیس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: در آخرین جلسه هیات دولت ۶۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اختصاص به طرح‌های ملی ستاد مصوب شد.

دریاچه ارومیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد سرخوش با اعلام اینکه این میزان اعتبار مصوب به زودی اختصاص می‌یابد، اظهار داشت: با اختصاص این اعتبار مصوب، هیچ کمبود منابعی برای اتمام طرح‌های ملی ستاد احیا نخواهیم داشت.

 وی تکمیل فاز سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه و فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب تبریز، پکیج کامل خط انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه و طرح‌های مهم کشاورزی از جمله آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی را از طرح‌های ستاد احیای دانست که از این اعتبار مصوب هیات دولت برای احیای دریاچه ارومیه بهره‌مند خواهند شد.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به تداوم فصل گرما و تبخیر بالای آب در حوضه آبریز دریاچه، گفت: وسعت نگین آبی آذربایجان هم‌اکنون به ۲ هزار و ۸۶۹ کیلومترمربع رسیده است.

وی با اشاره به اینکه حجم آب دریاچه ارومیه نیز به رقم ۳ میلیارد و ۶۱۰ میلیون مترمکعب رسیده، افزود: تراز دریاچه ارومیه به یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۳۶ سانتی‌متر رسیده است.

سرخوش با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال‌جاری و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به این دریاچه هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد و دی امسال افتتاح می‌شود.

کد خبر 542476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha