کتابخانه مجازی آمازون یکی از سرویس‌های محبوب این فروشگاه اینترنتی بود که در سال ۲۰۱۱ میلادی معرفی شد.

آمازون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، شرکت فروشگاه‌های کتاب آمازون اعلام کرده است که از این پس دیگر به کاربران و مشتری‌های ثابت خود کتاب امانت نمی‌دهد و در واقع سرویس کتابخانه مجازی خود را از دستگاه‌های کتابخوان کیندل حذف کرده است. این کتابخانه یکی از سرویس‌های محبوب آمازون بود که در سال ۲۰۱۱ میلادی معرفی شده بود.

کتابخانه آمازون به کاربرانش این اجازه را می‌داد که هر ماه یک کتاب انتخاب کرده و آن را به صورت رایگان دانلود کنند. البته آمازون از واژه قرض گرفتن برای دانلود رایگان کتاب‌ها استفاده می‌کرد. به گفته مسئولان آمازون با ظهور آمازون پرایم (Amazon Prime‌) وجود چنین کتابخانه‌ای کارآیی نخواهد داشت.

آمازون پرایم یک سرویس اشتراک پولی است که اولین بار در سال ۲۰۱۶ ارائه شد. این سرویس به کاربران امکان دسترسی به خدماتی را می‌دهد که برای مشتریان معمولی آمازون در دسترس نیست یا هزینه اضافی خواهد داشت. این خدمات شامل تحویل رایگان دو روزه اجناس، تخفیف‌های ویژه، پخش موسیقی و فیلم و مزایای دیگر است.

در آوریل ۲۰۱۸، آمازون گزارش داد که پرایم بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک در سراسر جهان دارد. یکی از کارکردهای اصلی آمازون پرایم اشتراک کاربران برای مطالعه کتاب به صورت نامحدود است که ظاهراً علت اصلی حذف سرویس کتابخانه بوده است. در گذشته کاربران و مشتری‌های آمازون با خرید تعداد مشخصی کتاب در هر ماه یک کتاب رایگان از آمازون دریافت می‌کردند.

کد خبر 542390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha