شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
۰ نفر

بندر مسافری شهید ذاکری قشم به علت افزایش سرعت باد، ارتفاع زیاد امواج و تلاطم دریا تا اطلاع بعدی تعطیل است.

طوفان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی اشتری، رئیس اداره هواشناسی قشم شنبه اول شهریور گفت: هم‌اینک سرعت باد در تنگه هرمز به ۲۴ نات و ارتفاع موج به ۶ سانتی‌متر رسیده و بیشینه وسعت دید حدود سه کیلومتر است. مناطق دریایی شرق و مرکز تنگه هرمز شامل بندرعباس، شمال قشم، درگهان، هرمز و لارک تحت تأثیر بادهای شرقی و جنوب شرقی مواج هستند. وضعیت دریا به‌صورت مستمر پایش می‌شود و در صورت احراز شرایط جوی بلافاصله این بندر بازگشایی می‌شود.

علی اشتری، رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم، ‌استان هرمزگان نیز افزود: تردد لندینگ کرافت‌ها در مسیر بندرهای لافت به پُهل همچنان در حال انجام است و مسافران می‌توانند از این مسیر تردد کنند.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از تنگه هرمز به‌موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد. شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به‌موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج‌فارس گسترده شده است.

کد خبر 542383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha