رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بیش از ۹۰ درصدی داوطلبان کنکور از نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی این آزمون طی دو روز گذشته رضایت داشتند.

کنکور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: براساس هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تمام داوطلبانی که این سه روز در کنکور شرکت کردند، پیامک نظرسنجی ارسال شد و در این نظرسنجی سه سوال درباره رعایت الزامات بهداشتی، رعایت فاصله استاندارد میان صندلی‌ها و رعایت الزامات بهداشتی توسط عوامل اجرایی در قالب یک پیامک گنجانده شد.

وی افزود: از ۴۷۶ هزار داوطلبی که این پیامک را دریافت کردند، ۸۰ هزار نفر پاسخ دادند و میزان رضایتمندی داوطلبان از سوال نخست ۹۲.۳ دهم درصد بود.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، در نظرسنجی این سازمان میزان رضایتمندی داوطلبان از فاصله صندلی‌ها ۹۰ درصد بود و رعایت فاصله اجتماعی عوامل اجرایی هم رضایت ۹۴.۴ درصدی داوطلبان را به دنبال داشت و در داخل حوزه‌های برگزاری کنکور فاصله‌گذاری اجتماعی یک و هشت دهم متر بود.

خدایی گفت: با وجود ارسال پیامک برای داوطلبان، در برخی حوزه‌ها خانواده‌ها به توصیه‌های بهداشتی توجه نکردند. در حالی که انتظار داشتیم داوطلبان که سن کمتری دارند نسبت به این پروتکل‌ها بی‌توجه باشند، اما آن‌ها بهتر از خانواده‌ها این موارد را رعایت کرده بودند.

بنا بر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در پی نظارت و ارزیابی اصول بهداشتی حوزه‌های برگزارکننده آزمون‌ کنکور کارشناسی سال ۹۹، طی دو روز اخیر نظرسنجی‌ای از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی از داوطلبان صورت گرفته است.

براساس نظرسنجی روز ۲۹ مردادماه که از ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ داوطلب انجام شده است، میزان رضایت داوطلبان از رعایت اصول بهداشتی در حوزه‌ها ۸۹/۷۹ درصد، رضایت از فاصله استاندارد صندلی‌ها ۸۴/۲۰ درصد و رعایت الزامات بهداشتی از سوی عوامل اجرایی (ماسک، رعایت فاصله از یکدیگر و از داوطلبان) ۹۱/۷۸ درصد اعلام شده است.

همچنین در نظرسنجی انجام‌شده در تاریخ ۳۰ مردادماه سال جاری که از ۵۱۰ هزار و ۸۳۰ داوطلب صورت گرفته است، میزان رضایت داوطلبان از رعایت اصول بهداشتی در حوزه‌ها ۹۲/۴۲ درصد، فاصله استاندارد صندلی‌ها ۸۹/۶۲ درصد و رعایت الزامات بهداشتی از سوی عوامل اجرایی (ماسک، رعایت فاصله از یکدیگر و از داوطلبان) ۹۴/۷۱ درصد مشخص شده است.

کد خبر 542186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شناس IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    3 0
    برای من که پیامک هنوز نیامده تا بکم ممن تغیر زیادی. در فاصله ی صندلی ها احساس نکردم... همه فقط ماسک داشتن که گاهی هم مجبور بودن بردارن چیزی بخورن
    • فاطمه IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      1 0
      منم همینطور همین شرایط فرم نظرسنجی هم ندادن
  • فاطمه IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    2 0
    به ما که فرم نظر سنجی نرسید فقط ب یه تعداد دادن فاصله صندلی ها فقط چند سانت بیشتر از پارسال بود