آمار به دست آمده از شرکت‌کنندگان کنکور سراسری امسال در رشته‌های مختلف نشان می‌دهد، با وجود شیوع کرونا و ترس از آن، تعداد غایبان کم بوده است.

كنكور-كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پنجاه و هفتمین کنکور سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی امروز به کار خود پایان داد. این آزمون با وجود استقبال چشمگیر داوطلبان در شرایط حکمرانی کووید-۱۹ بر سلامت مردم باز هم غایبانی داشت و صندلی‌های آنها در آزمون‌های پنج‌گانه ۹۹ خالی ماند.

کنکور گروه آزمایشی هنر روز چهارشنبه ۲۹ مرداد ماه برگزار شد. سازمان سنجش آموزش کشور برای ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ نفر شامل ۸۰ هزار و ۸۵۶ زن و ۳۲ هزار و ۸۷۶ مرد کارت جلسه صادر کرده بود که از این تعداد ۱۰۱ هزار و ۶۷۴ نفر کارت ورود به جلسه دریافت کردند بنابراین در این آزمون ۱۲ هزار و ۵۸ نفر غیبت داشتند.

آزمون‌های گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی روز پنجشنبه ۳۰ مردادماه برگزار شد. سازمان سنجش آموزش کشور در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ کارت شامل ۵۴ هزار و ۲ نفر زن و ۱۰۱ هزار و ۲۴۸ نفر مرد صادر کرده بود. با این حال ۱۳۷ هزار و ۱۷۶ نفر کارت ورود به جلسه آزمون این گروه آزمایشی را دریافت کردند که نشان می‌دهد این کنکور ۱۸ هزار و ۷۴ غایب داشت.

همچنین برای داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ کارت شامل ۲۰۵ هزار و ۶۹۹ نفر زن و ۱۴۹ هزار و ۸۸۱ نفر مرد صادر شده بود. از تعداد آمار کلی کارت صادرشده، ۳۱۹ هزار و ۶۲۲ نفر کارت دریافت و ۳۵ هزار و ۹۵۸ نفر در آزمون علوم انسانی غیبت کردند.

پرداوطلب‌ترین کنکور در گروه آزمایشی علوم تجربی روز جمعه ۳۱ مردادماه برگزار شد. سازمان سنجش آموزش کشور برای ۵۹۴ هزار و ۲۵۹ نفر شامل ۳۷۷ هزار و ۲۴ نفر زن و ۲۱۷ هزار و ۲۳۵ نفر مرد کارت صادر کرده بود که ۵۲۷ هزار و ۲۷۵ نفر کارت این آزمون را دریافت کردند. بنابراین ۶۶ هزار و ۹۸۴ نفر غایب این آزمون بودند که نسبت به سایر گروه‌های آزمایشی رقم چشمگیری محسوب می‌شود.

قطار پرسر و صدای کنکور سراسری صبح امروز شنبه در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی به ایستگاه آخر رسید. برای این آزمون ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ کارت شامل ۱۱۲ هزار و ۱۷۹ زن و ۶۲۲ هزار و ۳۳ مرد صادر شده بود و ۱۶۱ هزار و ۷۰۲ نفر این کارت ورود به جلسه را دریافت کردند. آزمون زبان‌های خارجی ۱۲ هزار و ۵۲۲ غایب داشت.

این آزمون ۱۴۵ هزار و ۷۸۴ نفر غایب داشت و ۹۰ درصد داوطلبان این کنکور کارت ورود به جلسه را دریافت کرده بودند.

نتایج اولیه آزمون سراسری هفته نخست مهرماه و نتایج نهایی هفته نخست آبان از طریق سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

کد خبر 542485

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha