مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با پیگیری‌های این قرارگاه، امکان اخذ گواهی بین‌المللی مهارت در دوران سربازی فراهم شده است.

مهارت آموزی سربازان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار موسی کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با توضیح درباره طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی گفت: به منظور اجرای بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال و بند ۵ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، دستورالعمل اجرایی طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در تاریخ ۵ بهمن ۱۳۹۵ توسط شورای عالی اشتغال به تصویب رسید و به سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور به عنوان متولی اجرای طرح ابلاغ شد.

به گفته وی، آشنایی با محیط کسب‌وکار و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموزی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی، کمک به بنگاه‌های اقتصادی به منظور شناسایی و جذب نیروی کار توانمند، کاهش هزینه‌های جذب و به‌کارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است. 

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فعالیت قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح افزود: یکی از اهداف قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان فراهم کردن شرایط آموزش و فعالیت در محیط واقعی کار است. در همین زمینه نیز سربازانی که دارای مهارتی خاص بوده یا به فراگیری مهارتی خاص علاقه‌مند باشند از سوی این قرارگاه شناسایی می‌شوند. 

سردار کمالی توضیح داد: از طرف دیگر در طول مدت خدمت سربازی بسته به میزان آشنایی سربازان با مهارت موردنظرشان یا در محیط‌های کار واقعی به کار گرفته می‌شوند یا این‌که ابتدا آموزش‌های لازم را در محیط واقعی فرامی‌گیرند و پس از آن کار خود را آغاز خواهند کرد. 

وی گفت: با فراهم شدن این امکان و نیز آزمونی که سازمان فنی‌وحرفه‌ای در راستای همان طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی برگزار می‌کند، تصمیم گرفتیم از این ظرفیت به نفع سربازان استفاده شود. سازمان فنی‌وحرفه‌ای اقدام به اخذ آزمون از افراد شاغل در کارگاه‌های مورد تایید کرده و در صورتی که افراد شاغل در آن بتوانند امتیازهای لازم را کسب کنند، گواهی بین‌المللی مهارت در زمینه تخصص خود را دریافت خواهند کرد. این گواهی در سراسر جهان دارای اعتبار است و فرد دارنده آن می‌تواند به عنوان یک مدرک معتبر از تخصص و مهارت خود آن را ارائه دهد. 

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در همین زمینه نیز رایزنی‌ها با وزارتخانه و سازمان فنی‌وحرفه‌ای را آغاز کرده‌ایم و تاکنون موفق شده‌ایم تاییدیه حدود۲۵۰۰ کارگاه را واقع در نیروهای مسلح دریافت کنیم که البته با اقدامات انجام‌شده به زودی تعداد این کارگاه‌ها به ۱۰ هزار مورد خواهد رسید. 

کمالی گفت: با اقدام صورت‌گرفته امکان صدور گواهینامه بین‌المللی مهارت برای سربازان شاغل در کارگاه‌های تاییدشده فراهم شده است و بر این اساس کارشناسان و اساتید سازمان فنی‌وحرفه‌ای با حضور در این کارگاه‌ها اقدام به اخذ آزمون عملی از سربازان می‌کنند و در صورت کسب امتیاز، گواهینامه بین‌المللی برایشان صادر می‌شود. 

به گفته وی، هزینه‌ای بابت صدور این گواهینامه بین‌المللی از سربازان دریافت نخواهد شد.
 

کد خبر 542146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha