چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
۰ نفر

شرکت اپل علاوه موفقیت‌ها بسیارش مانند ارائه آیفون، آی‌پد، آی‌تیونز و اپل استور- اکنون می‌تواند به یک چیز دیگر هم ببالد: اکنون ارزش آن بیش از ۲ تریلیون دلار شده است.

Apple

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان شرکت اپل ارزش سهام اپل روز چهارشنبه ۲۹ مرداد برای مدت کوتاهی از ۲ تریلیون دلار گذشت و این شرکت به نخستین شرکتی در آمریکا بدل شد که از این شاخص گذشته است.

قیمت هر سهم اپل در امسال تقریبا ۶۰ درصد افزایش یافته است و به بالاترین رقم تا به حال رسیده است. قیمت هر سهام اپل اکنون حدود ۴۷۰ دلار است، اما به زودی خرید آن برای سرمایه‌گذاران متوسط آسانتر خواهد شد.

قرار است سهام این شرکت در پایان ماه به نسبت ۴ به یک تقسیم شود و به این ترتیب قیمت هر سهم به ۱۱۷ دلار خواهد رسید. البته ارزش شرکت اپل تغییری نخواهد کرد، فقط تعداد بیشتری از سهام آن با قیمت پایین‌تر قابل‌معامله خواهند بود.

شرکت تسلا هم اخیرا تقسیم سهامش را اعلام کرد- اقدامی که می‌تواند باعث جلب نسل جوانتر به خرید سهام این شکرت شود.

اپل اندکی بیش از دو سال پس از رسیدن سطح یک تریلیون دلار از شاخص ۲ تریلیون دلار عبور کرده است.

البته اپل نخستین شرکتی نیست که به این ارزش بالا رسیده است. شرکت نفتی آرامکو سعودی در ماه دسامبر گذشته هنگامی وارد بازار سهام شد به ارزش ۲ تریلیون دلار رسید، اما کاهش شدید قیمت در ماه‌های بعدی باعث کم شدن قیمت سهام این شرکت شد. اپل در اوائل این ماه پس از اعلام درآمد بالایش از شرکت آرامکو پیشی گرفته بود.

دو غول بزرگ فناوری آمریکا یعنی آمازون و مایکروسافت نیز در حال نزدیک شدن به شاخص ۲ تریلیون دلار هستند. هر دروی این شرکت‌ها ۱.۶ تریلیون دلار ارزش‌گذاری شده‌آند. شرکت آلفابت که مالک گوگل است نیز ارزشی بالای یک تریلیون دلار دارد.

موفقیت اپل همچنین باعث شده است که تیم کوک، مدیر عامل آن در ردیف بیلیونرها قرار گیرد- کوک یکی از معدود مدیرعامل‌هایی که توانسته‌ است بدون آنکه بنیانگذار شرکت تحت مدیریتش باشد، به این ثروت بالا دست یافته است.

سرمایه‌گذاران از افزایش فروش اشتراک خدماتی مانند اپل میوزیک، آی‌کلاود، اپل‌تی‌وی پلاس و اپل آرکید خشنود هستند. همچنین علاقه فزاینده‌ای به معرفی قریب‌الوقوع آیفون ۱۲ وجود دارد که انتظار می‌رود توانایی اتصال به شبکه‌های 5G را داشته باشد.

اپل و سایر شرکت‌های فناوری سطح بالا نسبت به سایر شرکت‌های دیگر دوران رکود اقتصاد جهانی ناشی از پاندمی کووید-۱۹ را بهتر گذرانده‌اند.

کد خبر 541938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha