اهالی شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان چین که بیش از دوماه را در قرنطینه کامل گذراند، دوباره امکان لذت بردن از پارک آبی تفریحی محبوب شهرشان را پیدا کرده‌اند.

Wuhan Park

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس پارک آبی «مایا بیچ» ووهان در اواخر ماه ژوئیه بازگشایی شد و اکنون انبوه جمعیت به آن سرازیر شده‌اند.

ووهان، کانون اولیه شیوع کروناویروس در چین بود و اغلب مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در چین در آنجا رخ داد. این شهر و ایالت اطراف آن از اواخر ماه ژانویه (اواخر بهمن) تا اوائل آوریل (اواخر فروردین) برای ۷۶ روز را در قرنطینه کامل گذراند. مردم اجازه ورود به شهر یا خروج از آن را نداشتند و اغلبشان مجبور بودند در خانه‌هایشان بمانند.

چین بعدها موفق شد کووید-۱۹ را در این کشور ریشه کن کند، هر چند موارد پراکنده گاهگاهی شیوع در ماه‌های اخیر گزارش شده است.

در جریان یک آزمایش ویروس کرونا که بر روی ۱۰ میلیون نفر از اهالی شهر ووهان انجام شد، فقط ۳۰۰ مورد بی‌علامت شناسایی شدند.

محل‌های گردشگری و مکان‌های تفریحی به تدریج در سراسر چین با محدودیت‌هایی بازگشایی شده‌اند.

مردم برای اینکه بتوانند وارد پارک آبی ووهان داشته باشند، باید به صورت آنلاین با شماره هویت ملی‌شان بلیط رزرو کند. در روز رفتهن به پاک هم لازم کارت هویت و کد سبز بهداشتی تولید شده بوسیله یک اپلیکیشن موبایل که حرکات مردم را دنبال می‌کند، ارائه دهند.

اقتصاد شهر ووهان به علت پاندمی ضربه سختی را تحمل کرد و تولید ناخالص محلی ۴۰.۵ درصد نزول کرد، اما آمارهای فصل دوم سال نشان می‌دهد اقتصاد به حد سال پیش بازگشته است.

کد خبر 541919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha