با وجود تصویب دولت برای محاسبه هزینه برق و آب نهاد‌های دولتی با نرخ واقعی هنوز کشاکش میان وزارت نیرو و این نهاد‌ها برای دریافت هزینه‌های تعیین شده ادامه دارد

پیش از این دریافت هزینه بنزین آزاد نهادهای دولتی در مرحله نخست سهمیه بندی با مشکلاتی مواجه شده بود و وزارت نفت مجبور به دریافت هزینه سهمیه بنزین نهادهای دولتی در مراکز عرضه سوخت شد.

هرچند تنها 3 ماه از آغاز سال گذشته است ولی به‌دلیل تجربه بنزین، وزارت نیرو از ابتدای سال با تاکید بر اجرای این مصوبه زمینه‌های لازم برای دریافت هزینه تعیین شده از نهادهای دولتی را آماده کرده‌است.

اعمال این قیمت با هدف کاهش مصرف در نهادهای دولتی تصویب شد و درشرایط جاری که خشکسالی مشکلاتی برای صنعت برق کشور به وجود آورده است، می‌تواند با تشویق نهاد‌های دولتی به مصرف بهینه با تامین بخشی از هزینه واقعی تولید برق و آب در کشور مشکلات مالی این بخش را نیز برطرف کند.

پرویز فتاح وزیرنیرو در تازه‌ترین موضع‌گیری در این زمینه اعلام کرد کسری هزینه صورت حساب آب و برق نهاد‌های دولتی از محل اعتبارات این نهادها نزد خزانه‌داری کل کشور برداشت می‌شود.

به گزارش مهر وی تاکید کرد: چنانچه دستگاه‌های دولتی صورت‌حساب آب و برق خود را پرداخت نکنند، این مبلغ یا کسری آن از محل اعتبارات آنها نزد خزانه برداشت می‌شود.

پرویز فتاح گفت: آن دسته از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی که صورت حساب آب و برق خود را پرداخت نکنند قطعا با قطعی آب و برق مواجه می‌شوند.

کد خبر 54191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز