سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید در حال حاضر کروناویروس بوسیله افراد جوان‌تر در دهه‌های ۲۰، ۳۰ و ۴۰ زندگی که بسیاری از آنها از عفونت‌شان بی‌خبرند، انتشار می‌یابد.

social distancing

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز  مقامات سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد گفتند که نسبت افراد جوان دچار عفونت با ویروس کرونا بالا رفته است و همچنان هم در حال افزایش است. به گفته این سازمان این افراد جوانتر افراد سالمندتر و افراد آسیب‌پذیر دیگر را در معرض خطر قرار می‌دهند.

تاکشی کاسایی، رئیس منطقه اقیانوس آرام غربی سازمان جهانی بهداشت گفت: «این همه‌گیری در حال تغییر است. افراد در دهه ۲۰، دهه ۳۰ و دهه ۴۰ زندگی به طور فزاینده‌ای علت انتشار بیماری شده‌اند. بسیاری از این افراد از عفونت خود بی‌خبر هستند. این وضعیت خطر گسترش ویروس به افراد آسیب‌پذیرتر را افزایش می‌دهد.»

گروه‌های در معرض خطر کرونا شامل افراد سالمند و افراد دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند.

بسیاری از کشورهای اروپایی افزایش شدید در شمار موارد کروناویروس را در هفته‌های خیر که اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی کاهش یافته و قرنطینه عمومی برداشته شده است، گزارش کرده‌اند.

یونان، کروواسی و ترکیه آخرین کشورهایی هستند که با ثبت افزایش ناگهانی در موارد کووید-۱۹ به فهرست قرنطینه ۱۴ روزه مسافران ورودی به بریتانیا افزوده شده‌اند.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت دوشنبه هفته گذشته گفت که کشورها باید با سرکوب کردن انتشار ویروس به شیوه‌ای که در کشورهایی مانند ویتنام و نیوزیلند انجام شده و با موفقیت بالا همراه بوده است، جلوی پاندمی کرونا را بگیرند.»

تدروس آدهانوم قبریسوس گفت: «پیام من کاملا روشن است: ویروس را سرکوب کنید.اگر ویروس را به طور موثر سرکوب کنید، می‌توانیم با اطمینان جوامع را بازگشایی کنیم.»

کد خبر 541615

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha