مدیرعامل شرکت داروسازی دولتی «‌سینوفارم» گفت: واکسن کرونای ساخت این شرکت تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۰) به صورت تجاری در دسترس عموم خواهد بود.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، روز گذشته بخش جهانی تلویزیون دولتی چین از ثبت رسمی نخستین واکسن ساخت محققان این کشور برای مقابله با ویروس کرونا خبر داده بود.

اولین واکسن چینی کرونا رسما ثبت شد

لیو ژینگ‌ژن، مدیرعامل شرکت داروسازی دولتی «‌سینوفارم»، به یک روزنامه چینی گفت: این واکسن هزار یوان (معادل ۱۴۰ دلار) قیمت خواهد داشت و دو بار به فاصله ۲۸ روز به فرد تزریق خواهد شد.

وی با بیان این‌که تمام جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری چین به واکسن نیاز نخواهند داشت، توضیح داد: دانشجویان و کارمندان در شهرهای بزرگ این واکسن را دریافت خواهند کرد و نه کسانی که در نواحی روستایی کم‌جمعیت و پراکنده زندگی می‌کنند.

شرکت داروسازی دولتی «‌سینوفارم» چین که در حال حاضر دو واکسن را در دست آزمایش دارد می‌گوید ظرفیت تولید سالانه ۲۲۰ میلیون دوز واکسن را داراست. این شرکت اعلام کرده که در حال توسعه فاز سوم کارآزمایی واکسن خود در کشورهای عربستان سعودی، برزیل، امارات و شیلی است.

بیش از ۱۴۰ مرکز پزشکی در جهان در حال کار روی ساخت واکسن کرونا هستند. سه‌شنبه گذشته موسسه تحقیقاتی «نیکلای گاملیا» در روسیه نیز از ثبت نخستین واکسن مقابله با ویروس کرونا در جهان خبر داده بود. هر چند نهادهای پزشکی و دارویی بین‌المللی و غربی در کارآیی این واکسن (به دلیل کافی نبودن اطلاعات) ابراز تردید کرده‌اند.


 

کد خبر 541538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha