مصطفی الکاظمی در آستانه سفر به آمریکا اعلام کرد حامل هیچ پیامی از سوی مقام‌های تهران به سران واشنگتن نیست و ایفای نقش پستچی را در روابط این دو کشور رد کرد.

مصطفی الکاظمی  نخست‌وزیر عراق

به گزارش همشهری آنلاین، نخست‌وزیر عراق که قرار است در ‌آینده نزدیک برای دیدار با مقام‌های ارشد کاخ سفید راهی آمریکا شود، در گفتگویی اختصاصی با اسوشیتدپرس اعلام کرد بغداد همچنان به کمک‌های ایالات متحده برای مبارزه با تهدید داعش نیاز دارد اما در عین حال تاکید کرد این کمک‌ها حمایت مستقیم نظامی میدانی نیست. الکاظمی گفت که دولت عراق برای مبارزه با حمله‌های تقریبا روزانه گروه‌های شبه‌نظامی خودسر باید در حوزه امنیتی اصلاح اساسی ایجاد کند.

نخست‌وزیر عراق روز پنجشنبه این هفته در کاخ سفید با دانلد ترامپ دیدار و با رئیس جمهوری آمریکا درباره بازسازی روابط دو کشور گفتگو می‌کند. او با اشاره به اینکه بغداد همچنان نیازمند کمک‌های آمریکاست، شیوه حمایت و کمک‌رسانی را منوط به ذات تغییرپذیر تهدیدهای تروریستی دانست و افزود: «آنچه ما از ایالات متحده انتظار داریم، ادامه تربیت نیروها و تامین نیازهای نظامی است.»

الکاظمی که به تازگی به تهران هم سفر و با رهبر انقلاب و رئیس جمهوری دیدار و گفتگو کرده بود، تاکید کرد در سفر به آمریکا هیچ پیامی از سوی مقام‌های ایرانی به واشنگتن نمی‌برد. نخست‌وزیر عراق گفت: «ما در عراق نقش پستچی را بازی نمی‌کنیم.» بغداد کوشیده است روابط دوستانه خود را همزمان با تهران و واشنگتن حفظ کند و الکاظمی در این راه همواره روی یک طناب باریک گام برداشته است.

کد خبر 541417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha