نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صحبت‌های احمد توکلی مبنی بر اینکه «کسانی که می‌خواهند کاندیدای ریاست جمهوری شوند اگر حکم رهبری دارند استعفا بدهند» گفت: در حقیقت با این اقدام دیگر حکم رهبری پشتوانه افراد نیست که به واسطه آن بگویند، نماینده رهبری هم هستیم و رهبری به ما اعتماد دارند.

هاشمی طبا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، احمد توکلی  فعال سیاسی اصولگرا در  توییتر خود نوشت: «خبری که با بعضی حوادث تایید می‌شود حاکی ‌است که شاید برخی مدیرانی که با حکم مقام معظم رهبری قدرت اجرایی دارند در انتخابات ۱۴۰۰ وارد صحنه شوند. این دو عیب بزرگ دارد: ۱- امتیاز غیر ‌عادلانه‌ای برای آنان فراهم است. ۲- دستگاه رهبری به ناحق به جانبداری متهم می‌شود.» 

مصطفی هاشمی‌ طبا، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در واکنش به صحبت‌های احمد توکلی  گفت: پیشنهاد خوبی است چراکه ممکن است در جریان انتخابات به نوعی از این حکم رهبری سوء استفاده شود.

معاون دولت سازندگی با تاکید بر اینکه با این اقدام مقام معظم رهبری مبرا از جانبداری می‌شوند، افزود: در صورتی که کاندیداها به این پیشنهاد توکلی عمل کنند و استعفا بدهند، دیگر حکمی ندارند و از کسی جانبداری نمی‌شود.

هاشمی‌طبا با اشاره به مزیت‌های این پیشنهاد تصریح کرد: در حقیقت با این اقدام دیگر حکم رهبری پشتوانه افراد نیست که به واسطه آن بگویند نماینده رهبری هم هستیم و رهبری به ما اعتماد دارند چراکه این سوءاستفاده تلقی می شود.

این چهره سیاسی در پاسخ به اینکه چه کسانی با حکم رهبری سرکار هستند، اظهار کرد: تعدادی از اعضای حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم رهبری در این مجمع حضور دارند.

هاشمی‌طبا در واکنش به اینکه بنابراین این قضیه شامل خود توکلی هم می‌شود، اظهار کرد: بله شامل او هم می‌شود اما توکلی از نظر سنی نمی‌تواند کاندیدا شود و نمی‌خواهد هم کاندیدا شود. در حقیقت کسانی که می‌خواهند کاندیدا شوند، باید به این پیشنهاد عمل کنند؛ به عنوان مثال اگر فتاح می‌خواهد کاندیدا شود از سمتش استعفا دهد.

هاشمی‌طبا در واکنش به برخی گمانه‌ها مبنی بر کاندیداتوری احمدی‌نژاد، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در انتخابات ۱۴۰۰ خاطرنشان کرد: ممکن است احمدی‌نژاد نیز ثبت‌نام کند و مجددا توسط شورای نگهبان ردصلاحیت شود.

این چهره سیاسی در پاسخ به اینکه در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا ریاست جمهوری می‌شوید؟ یادآور شد: شرایط سنی جهت کاندیداتوری ریاست جمهوری را ندارم. 

کد خبر 541356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    38 8
    فقد احمدی نژاد