مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

اگر نگاهی به لیست پر متقاضی‌ترین بلیط‌های هواپیما ایران بیندازیم؛ بلیط هواپیما تهران جزو پرطرفدارترین بلیط‌ها در تمامی ایام سال بوده که علت آن هم موقعیت خاص این شهر است.

image-20200817095356-1.jpeg

تهران به‌علت پایتخت‌بودنش مسیر گذر افراد بسیاری است که برای انجام امور گوناگونی همچون مسائل کاری، اداری، درمانی و حتی تفریحی وارد این شهر می‌شوند. به همین دلیل، تقاضای خرید بلیط هواپیما تهران بالا بوده و حتی ممکن است این بلیط، کمی گران‌تر عرضه شود. در این مطلب همراه ره بال آسمان باشید تا درباره بلیط هواپیما تهران و راه‌های رزرو ارزان آن بیشتر بدانید.

انواع بلیط هواپیما تهران

به‌طور کلی بلیط هواپیما تهران به دو دسته تقسیم می‌شود:

  1. بلیط سیستمی تهران

اگر در زمان سفر، برنامه‌ریزی دقیق انجام داده‌اید و نباید تأخیری در برنامه‌های شما ایجاد شود؛ بلیط سیستمی تهران را خریداری کنید. برنامه پرواز سیستمی از مدت‌ها قبل از پرواز آماده می‌شود که بعد از خرید بلیط سیستمی توسط هر مسافر، مشخصات آن فرد فوراً وارد لیست پروازی شده و کارت پرواز با سرعت بیشتری صادر می‌شود. ازاین‌رو احتمال تأخیر را به حداقل می‌رساند.

بلیط سیستمی به‌صورت مستقیم توسط شرکت‌های هواپیمایی، قیمت‌گذاری شده است که فروش آن را هم برعهده گرفته‌اند. نوسان قیمت این نوع بلیط کمتر از بلیط چارتر است؛ اما هر چه به روز پرواز نزدیک شود، قیمت آن هم با شیب ملایمی، گران‌تر می‌شود.

  1. بلیط چارتر تهران

در مسیر پرمتقاضی همچون تهران، چارترکنندگان بسیاری فعالیت می‌کنند و مسافران اغلب ترجیح می‌دهند تا بلیط چارتر تهران را خریداری کنند. زیرا معمولاً قیمت بلیط هواپیما چارتر بر حسب رقابت با سایر چارترکنندگان تعیین می‌شود؛ بنابراین احتمال خرید بلیط هواپیما ارزان تهران افزایش می‌یابد.

بلیط چارتر به بلیطی گفته می‌شود که توسط یک آژانس هواپیمایی (چارترکننده) قیمت‌گذاری می‌شود و به فروش می‌رسد. یک چارترکننده اقدام به اجاره‌کردن صندلی‌های هواپیما در یک مسیر مشخص می‌کند و بلیط آن را با قیمت تعیین شده خود (این قیمت از مصوبه سازمان هواپیما کشوری نباید بیشتر شود) عرضه می‌کند. بسیاری هنوز بر این باورند که بلیط چارتر ارزان‌ترین بلیط ممکن است که تصور چندان درستی نیست. زیرا در زمان‌های اوج سفر، قیمت آن گران شده و با کم‌شدن حجم مسافران قیمت آن رو به کاهش می‌رود.

 
بلیط لحظه آخری تهران

در مسیرهای پرترددی همچون تهران، مسافران بسیاری وجود دارند؛ همین امر موجب نگرانی بسیاری از افراد در خصوص اتمام موجودی بلیط هواپیما می­شود. زیرا ممکن است به‌طور ناگهانی مجبور به سفر به تهران شوند. در این حالت است که بلیط لحظه آخری تهران به کمکشان می‌آید.

بلیط لحظه آخری در واقع همان بلیط‌های چارتر و سیستمی هستند که فروخته نشده‌اند و اگر در همان روز به فروش نرسند، سوخت می‌شوند. ازاین‌رو به بلیت لحظه آخری، بلیط روز هم گفته می‌شود. ارزان یا گران به‌دست‌آوردن بلیط لحظه آخری به زمان سفر و شانس مسافران بستگی دارد. در زمان‌های کم‌سفر و کم‌متقاضی، چارترکننده و ایرلاین برای آنکه متحمل ضرر نشوند و بلیط‌های به‌فروش‌نرفته را بفروشند، قیمت بلیط لحظه آخری را ارزان‌تر می‌کنند. در مقابل در ایام پرمسافر برای آنکه سود بیشتری کسب کنند، بلیط لحظه آخری را گران‌تر ارائه می­کنند.

با مراجعه به سایت ره بال آسمان از قیمت انواع بلیط هواپیما تهران اطلاع کسب کنید.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما تهران

دو متغیر زمان سفر و محدوده قیمتی در خرید بهترین بلیط هواپیما تهران دخیل هستند.

  1. زمان سفر

تهران یک شهر شلوغ است و رفت‌وآمد در آن بسیار زیاد است. به همین خاطر برای خرید بلیط هواپیما تهران باید دقت کنید. برای سفر کاری به تهران، صبح زود را انتخاب کنید و نیز برای تفریح و گردش در تهران تعطیلات نوروز و ایام تعطیل را برگزینید؛ زیرا میزان خروجی از تهران در این ایام افزایش می‌باید و شهر خلوت می‌شود.

  1. محدوده قیمتی

برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما تهران ساعات پایانی روز و ایام غیرکاری را انتخاب کنید.

قیمت بلیط هواپیما تهران

فرودگاه تهران

عوامل متعددی در کنار هم بر محدوده قیمتی بلیط هواپیما دخیل هستند؛ اما در مورد بلیط هواپیما تهران، «زمان» در کفه سنگین عوامل مؤثر قیمتی قرار دارد. تهران به‌علت موقعیت اقتصادی و سیاسی که دارد، محل گذر افراد گوناگونی است که برای انجام کارهای اداری به آن سفر می‌کنند. در این حالت آن‌ها تمایل دارند صبح زود به تهران برسند که هم‌زمان با ساعات کاری اداره­ها و محیط‌های کاری است. همین امر باعث تقاضای بیشتر و گران‌ترشدن قیمت بلیط هواپیما تهران در صبح روزهای کاری می‌شود.

از دیگر عواملی که بر محدوده قیمتی بلیط هواپیما تهران تأثیرگذار است، می‌توان به عوامل زیر اشاره کرد:

1. نوع بلیط (چارتر، سیستمی و لحظه آخری)؛

2. کلاس پروازی (اکونومی و بیزینس کلاس)؛

3. روز (ایام تعطیل یا روزهای کاری)؛

4. شرکت هواپیمایی؛

5. فاصله مبدأ تا مقصد.

در سایت ره بال آسمان می‌توانید با مشخص‌کردن نوع پرواز، ساعت پرواز، کلاس پروازی (اکونومی یا بیزینس) و ایرلاین مدنظر، بلیط هواپیما دلخواه خود را خریداری کنید.

چگونه بلیط هواپیما تهران را ارزان بخریم؟

اگر طالب خرید ارزان بلیط هواپیما تهران هستید، پس به نکات زیر دقت کنید:

1. در مسیر تهران دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینسی وجود دارد. اگر می‌خواهید بلیط هواپیما تهران را ارزان‌تر بخرید، کلاس پروازی اکونومی را انتخاب کنید؛

2. اگر از برنامه سفر خود اطلاع دارید، بلیط سیستمی را می‌توانید از مدت‌ها قبل از سفر بخرید. فراموش نکنید که در روزهای نزدیک به پرواز، بلیط سیستمی را نخرید زیرا معمولاً گران می‌شوند؛

3. صبح زود، نصف شب، بعد از اتمام ساعت کاری و تعطیلات؛ زمانی مناسب برای خرید ارزان بلیط هواپیما تهران است؛

4. چنانچه برای تاریخ سفر شک دارید و این احتمال را می‌دهید که ممکن است مجبور به تغییر تاریخ بلیط هواپیما تهران شوید؛ بلیط سیستمی بخرید. زیرا در بلیط سیستمی امکان تعویض تاریخ سفر راحت‌تر وجود دارد؛

5. روش خرید بلیط هواپیمایتان‌ همیشه آنلاین باشد؛ زیرا انتخاب‌های فراوانی برای خرید ارزان قیمت خواهید داشت؛

6. از سایت ره بال آسمان بلیط خود را بخرید. چرا؟ زیرا یک سایت بی‌واسطه است و افزایش قیمتی روی قیمت اصلی بلیط‌های هواپیما ندارد.

معرفی دو فرودگاه تهران

به‌علت حجم مسافران و موقعیت خاص شهر تهران؛ دو فرودگاه برای پروازهای داخلی و بین‌المللی در نظر گرفته شده است.

  • فرودگاه مهرآباد تهران

مسافران داخلی برای ورود به تهران و خروج از آن در مسیر هوایی باید از فرودگاه مهرآباد استفاده کنند. این فرودگاه مخصوص پروازهای داخلی است و روزانه 18 میلیون مسافر در آن جابه‌جا می‌شوند. همچنین بیش از 15 شرکت هواپیمایی در مهرآباد مشغول به فعالیت هستند. فرودگاه مهرآباد دارای سالن CIP برای مسافرانی است که قصد دارند از تشریفات اختصاصی قبل از پرواز بهره‌مند شوند.

  • فرودگاه بین‌المللی امام خمینی

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی مخصوص پروازهای بین‌المللی است و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های ایران شناخته می‌شود. در این فرودگاه، ایرلاین‌های شناخته‌شده ایرانی و خارجی مسافران را جابه‌جا می‌کنند.

ایرلاین‌های فعال در مسیر پروازی تهران

بلیط هواپیما تهران

ایرلاین‌های بزرگ و شناخته‌شده ایرانی و بین‌المللی در مسیر پروازی تهران فعالیت دارند. برخی از این ایرلاین‌ها عبارت‌اند از:

  • ایرلاین‌های ایرانی

ماهان، ایران ایر، کاسپین، آتا، ایران ایرتور، آسمان، کیش ایر، معراج، قشم ایر، تابان و زاگرس.

  • ایرلاین‌های خارجی

ایرعربیا، لوفت هانزا، اتریشی، قطری، امارات، فلای دوبی، اطلس گلوبال، ترکیش، آئروفلوت، ایرآسیا، کاال‌ام، عمان ایر، سان اکسپرس، آذربایجان ایرلاینز، کرندون ایرلاینز. لازم به ذکر است این ایرلاین‌ها تنها در مسیر پروازی تهران به مقاصد خارجی فعالیت دارند.

مسیرهای پرتردد پرواز تهران

مسیرهای پروازی پرتردد تهران را باید به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم کرد:

مسیرهای داخلی به مقصد تهران

بلیط هواپیما مشهد تهران

مشهد و تهران دو شهر مسافرخیز ایران هستند که روزانه مسافران بی‌شماری در آن جابه‌جا می‌شوند. از این رو بلیط هواپیما مشهد تهران را باید پرمتقاضی دانست.

بلیط هواپیما کیش تهران

کیش و تهران هر دو دارای موقعیت اقتصادی خاصی هستند که بیزینس‌من‌های فراوانی بین این دو شهر در رفت‌وآمد هستند. برای خرید بلیط هواپیما کیش تهران، می‌توانید به سایت ره بال آسمان مراجعه کنید.

از دیگر مسیرهای داخلی به تهران می‌توان به شیراز تهران، اهواز تهران، ساری تهران، گرگان تهران، رشت تهران، کرمان تهران، چابهار تهران و... اشاره کرد.

مسیرهای خارجی به مقصد تهران

از مبدأ کشورهای دیگر به تهران به‌صورت دوره‌ای و روزانه پروازهایی در مسیرهای خارجی انجام می‌شود که برخی از پرترددترین پروازهای خارجی به مقصد تهران عبارت‌اند از استانبول تهران، فرانکفورت تهران، آمستردام تهران، کوالالامپور تهران، دبی تهران، دهلی تهران، دوحه تهران.

خرید آنلاین بلیط هواپیما تهران

این روزها، اکثر افراد ترجیح می‌دهند، تمام کارهای خود را به‌صورت آنلاین انجام دهند، حتی اگر آن کار خرید بلیط هواپیما باشد. سایت مطمئن و باسابقه‌ای همچون https://rahbal.com این اطمینان را در مسافران ایجاد کرده است که بتوانند بلیط هواپیما تهران خود را بدون متحمل‌شدن ضرر به‌صورت اینترنتی خریداری کنند و خود را چندین قدم در انجام کارهای سفر، جلو بیندازند.

سایت ره بال آسمان با ارائه خدمات 24ساعته، مسافران را یاری می‌رساند تا بلیط هواپیما تهران خود را با خیالی راحت خریداری کنند. همچنین چنانچه مسافران به هر دلیلی مجبور به کنسلی بلیط هواپیمای خود شوند؛ می‌توانند با پرکردن فرم مربوط به کنسلی و استرداد وجه؛ بلیط را کنسل و منتظر بازگشت پول خود شوند.

کد خبر 541047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha