یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری در استان خبر داد.

پلیس فتاپلیس فتا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سردار "مرتضی میرزایی" گفت: دستگیری این کلاهبردار در پی طرح شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز ۱۰۰ میلیون ریالی از حساب بانکیش در دستور کار پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مازندران قرار گرفت. کارآگاهان و کارشناسان اداره مبارزه و عملیات ویژه پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی با استفاده از شگردهای خاص سرانجام موفق شدند، متهم این پرونده را در یکی از شهرستان‌های مرزی شرق کشور شناسایی و با هماهنگی قضائی، در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیرکردند.

سردار میرزایی گفت: متهم در تحقیقات اولیه ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت با ساخت درگاه‌های جعلی و فیشینگ به اطلاعات حساب بانکی افراد دسترسی پیدا کرده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنان می‌کرد. متهم که تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی استان‌های مختلف کشور است، تاکنون از ۳۰۰ شهروند به این شیوه به ارزش ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده که با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی مازندران با هشدار به شهروندان از آنان خواست از حضور در شبکه‌های اجتماعی و ارائه اطلاعات حساب بانکی در کانال‌های نامتعارف و ناشناس جدا خودداری کنند و در زمان خرید اینترنتی مراقب صفحات و درگاه‌های جعلی بانکی باشند.

کد خبر 540915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha