فرانسه بیشترین میزان افزایش کرونا را از ماه مه (اردیبهشت) گزارش کرده است و دولت این کشور مقررارت سختی‌تری را برای ماسک‌ زدن و احتیاطات بیشتری را برای کارگران مهاجر در کشتارگاه‌ها وضع کرده است.

masks

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس با این وجود فرانسه همچنان قصد دارد در دو هفته آینده مدارس را بازگشایی کند و وزیر کار این کشور می‌گوید دولت مصمم است از یک قرنطینه کشوری جدید که باعث آسیب بیشتری اقتصادی و بیکاری می‌شود، جلوگیری کند.

ماسک زدن در برخی از فضاهای عمومی در برخی از شهرها و شهرک‌های فرانسه اجباری شده است. به مقامات محلی اختیار داده شده است که در صورت لزوم ماسک زدن را در فضاهای عمومی سرباز مانند پارک‌ها، بازارها و مراکز شهری را در مناطقی که شیوع کرونا اوج گرفته است، اجباری کنند.

شمار موارد عفونت کروناویروس در هفته‌های اخیر در حال افزایش بوده است که تاحدی به تجمع‌های مردم در کشور برای مراسم عروسی، گردهمایی‌هیا خانوادگی ی تعطیلات تابستانی سالانه با دوستان مربوط شده است.  بریتانیا هم از روز شنبه ۲۵ مرداد اقدامات قرنطینه را برای افرادی که از فرانسه بازمی‌گردند، دوباره برقرار کرده‌اند.

فرانسه روز شنبه ۳۳۱۰ عفونت جدید گزارش کرد و آزمایش‌های مثبت در این کشور اکنون با میزان ۲.۶ درصد در روز در حال افزایش است. شمار موارد روزانه کرونا برای دو ماه تا چند صد مورد کاهش یافته بود، اما در ماه ژوئیه (اواسط تیر) شروع به بالا رفتن کرد.

فرانسه در مجموع تا به حال بیش از ۳۰۴۰۰ مورد مرگ مربوط به ویروس کرونا گزارش کرده است و یکی از بالاترین تلفات را در میان کشورهای جهان دارد.

الیزابت بورن، وزیر کار فرانسه در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه در روزنامه دیمانش منتشر شده است، گفت دولت می‌خواهد استفاده از ماسک را در محل‌های کار افزاش دهد.

او گفت: «ما باید به هر قیمتی از قرنطینه جدید جلوگیری کنیم.»

کد خبر 540904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha