مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان قزوین که همچنان ادامه دارد، امسال نسبت به سال گذشته ۲۵ هزار تن افزایش یافته است.

گندم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین امروز –یکشنبه- گفت: در حالی که سال گذشته ۱۷۵ هزار تن گندم به شکل تضمینی از کشاورزان استان قزوین خریداری شده بود، امسال این رقم از ۲۰۰ هزار تن عبور کرد.

مجید اسماعیلی با بیان اینکه تعهد خرید تضمینی گندم از کشاورزان در استان قزوین برای سال جاری ۲۲۰ هزار تن بوده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم رقم خرید تضمینی این محصول در استان از ۲۰۵ هزار تن عبور کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به رشد ۱۵ درصدی خرید تضمینی گندم در استان، افزود: سال گذشته ۳۱۸ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شد که این رقم امسال به ۳۳۵ هزار تن افزایش یافته است.

به گفته وی کار مراکز خرید تضمینی گندم در مناطقی که برداشت محصول به اتمام رسیده پایان یافته است. فعالیت مراکز خرید تضمینی گندم تا زمان برداشت محصول از آخرین مزرعه ادامه خواهد داشت.

اسماعیلی از افزایش کیفیت گندم امسال خبر داد و گفت: با مراقبت‌های لازم و مقابله به موقع با آفات، گندم برداشت شده از مزارع استان قزوین مرغوب و از محصول سال‌های گذشته با کیفیت‌تر بوده است.

در سال زراعی جاری ۱۵۴ هزار و ۴۵۶ هکتار از زمین های کشاورزی استان قزوین به زیر کشت گندم آبی و دیم رفته بود.

کد خبر 540689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha