مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
۰ نفر

کارخرید تضمینی گندم از کشاورزان استان قزوین در ۲۱ مرکز تعیین‌شده در شهرستان‌های مختلف از امروز یکشنبه ۲۵ خرداد آغاز شد.

گندم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین یکشنبه ۲۵ خرداد اظهار کرد: در شهرستان‌های قزوین و آبیک و تاکستان هرکدام چهار مرکز و در شهرستان‌های بوئین زهرا، البرز و آوج نیز هرکدام سه مرکز آماده تحویل و خریداری گندم کشاورزان استان هستند.

مجیداسماعیلی افزود: پیش‌بینی می‌شود سال ۹۹، ۳۳۵ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود که از این رقم تعهد شده ۲۲۰ هزار به شکل تضمینی از کشاورزان خریداری شود.

این مسئول اظهارکرد: کار خرید تضمینی کلزا با هدف کمک به تامین دانه‌های روغنی موردنیاز کشور نیز همزمان با گندم در پنج مرکز تعیین‌شده در استان قزوین از امروز آغاز شده است، فعالیت این مراکز تا پایان برداشت این محصول ادامه خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین به کشاورزان توصیه کرد تاگندم برداشت شده از مزارع خود را در زمان اعلام شده به مراکز مجاز و تعیین‌شده تحویل دهند و از تحویل آنها به دلالان و واسطه‌ها خودداری کنند.

وی اظهارکرد: تدابیر و نظارت‌های لازم برای جلوگیری از خروج گندم به خارج از استان پیش‌بینی‌شده است، از نگهداری گندم در انبارهای غیررسمی نیز جلوگیری خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: خرید تضمینی گندم و کلزا از سوی دولت با هدف حمایت از کشاورزان و خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک و تامین امنیت غذایی مردم کشور انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در خصوص مطالبات گندم کاران نیز گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده تلاش می‌شود مطالبات کشاورزان یک هفته پس از تحویل گندم آنها به مراکز تعیین‌شده پرداخت و تسویه‌حساب شود.

امسال ۱۵۴ هزار و ۴۵۶ هکتار از راضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است که نسبت به سال زراعی قبل ۶ درصد رشد داشته است.

کد خبر 521368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha